1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. سخنان سازمان حمایت درباره چگونگی فرآیند قیمت‌گذاری خودرو

سخنان سازمان حمایت درباره چگونگی فرآیند قیمت‌گذاری خودرو

12 آبان 1397
  • 5

یک مقام مسئول در سازمان حمایت گفت: بررسی قیمت تمام شده خودرو در این سازمان بدون لحاظ منافع یکسویه شرکت‌های خودروساز و یا مصرف‌کنندگان و بر اساس صورت های مالی حسابرسی شده است و پس از آن کارگروه تنظیم بازار بر چگونگی پیاده سازی قیمت‌ها تصمیم می گیرد.

وحید منایی، گفت: بررسی قیمت تمام شده خودرو در این سازمان بدون لحاظ منافع یکسویه شرکت های خودروساز و یا مصرف کنندگان، صورت می پذیرد.

معاون نظارت بر کالاهای سرمایه‌ای و خدمات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با استناد به ابلاغیه شماره 169756.60 مورخ 27 شهریورماه سال جاری در رابطه با دستورالعمل ساماندهی بازار خودرو توسط وزیر صنعت ،معدن وتجارت و رئیس کارگروه تنظیم بازار، بیان داشت: قیمت خودرو پس از بررسی و محاسبه قیمت تمام شده توسط این سازمان بر مبنای مستندات مالی حسابرسی شده و مرتبط با تولید هر خودرو در کمیته خودرو مطرح و برای تأیید و تصویب به کارگروه تنظیم بازار منعکس می‌شود.

منایی ضمن تاکید بر اینکه هیچ یک از کارکنان این سازمان نقش و کرسی در هیئت مدیره شرکت های خودروساز ندارند، گفت: بررسی قیمت تمام شده خودرو در این سازمان بدون لحاظ منافع یکسویه شرکت های خودروساز و یا مصرف کنندگان و صرفاً بر اساس صورت های مالی حسابرسی شده و اسناد و مدارک مثبته، وفق ضوابط عمومی قیمت گذاری مصوب هیات تعیین و تثبیت قیمت ها و با رعایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان صورت می پذیرد و این موضوع در قالب یک نظریه کارشناسی و محاسباتی طرح می شود که باید جانب انصاف، عدالت و بی طرفی در آن بر اساس واقعیات و اعداد و ارقام رعایت شده باشد.

وی در ادامه افزود: بدیهی است متعاقباً، کارگروه تنظیم بازار بر اساس منافع، مصالح و ملاحظات تنظیم بازار نسبت به چگونگی اعمال و پیاده سازی قیمت های جدید،تصمیم خواهدگرفت.

معاون نظارت بر کالاهای سرمایه ای و خدمات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان مقایسه شرایط فعلی با سال 1391و متهم کردن این سازمان را به حفظ منافع تولیدکنندگان، مربوط به حدس و گمان شخصی برخی افراد دانست و توضیح داد: اساساً قیمت های فروش خودروسازان در اسفند ماه سال 1391 نیز بر اساس ضوابط قانونی وقت راساً توسط خودروسازان تعیین و اجرا شده و موضوع تعیین قیمت دو برابری توسط این سازمان در مقطع زمانی یاد شده به هیچ وجه صحت ندارد.

منبع شاتا


نظرات

  • مهدی مهدی (13 آبان 1397 ساعت 09:58)



    به نام خدا با سلام و احترام طی جلساتی که در تلویزیون در این چند ماهه در رابطه با قیمت و احتکار خودرو بحث و گفتگو می شود به یک مورد اساسی که ظلم آشکار ایران خودرو به مشتری می باشد و دلیل اصلی احتکار یا به قول خود ایران خودرو تاخیر که به بهانه تامین قطعه صورت می پذیرد و اعلام می کند چون سود تاخیر می دهد به ضررش تمام می شود کسی در جواب این را نمی پرسد که مگر سود تاخیر چقدر است !!!!!!؟؟ در مقایسه با افزایش قیمت چند ده ملیونی که مد نظر ایران خودرو است . مثلا بنده که اردیبهشت ۹۷ یک خودرو ثبت نام کرده ام و می بایست طبق قرارداد ۹۷/۰۶/۳۱ تحویل میشده و تا الان دعوت نامه نیامده است چرا بابت تاخیر ایران خودرو باید قیمت اضافه بپردازم مگر مقصر تاخیر ایران خورو بنده بوده ام مگر سود تاخیر چقدر است ؟؟؟ در مقایسه با افزایش قیمت مد نظر ایران خودرو(چند ده ملیونی) عددی نیست که کاملا زیرکانه مدیرعامل ایران خودرو می گوید ما چون سود تاخیر می پردازیم دلیل ندارد ماشین را نگه داریم کاملا پرواضح است که قیمت باید در همان ماه که در قرارداد جهت واگذاری آمده پرداخت شود نه اینکه ایران خودرو به عمد تاخیر ایجاد کند تا در نهایت به قیمت دلخواه بفروشد.اگر مسئولین محترم و شورای رقابت و مجلس وصمت این بند مستبدانه و ظالمانه را از ایران خودرو حذف نمایند به نظر بنده بخش اعظم مشکلات حل خواهد شد به همین آسانی حالا چرا اصلا هیچ اشاره ای به این موضوع در گفتگوها
    نمی شود!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ خواهش میکنم این مطلب بنده را به اطلاع برسانید.در ضمن اگر دقت کنید مبلغ 22میلیون پرداختی در اردیبهشت ماه معادل5500دلار بوده وحال اینکه در صورت انصراف 24میلیون معادل 1500دلار فعلی پرداخت می کنند وحال میبینیم چطور خود را به مظلوم نمایی میزنند وجیب مردم را خالی می کنند.و بطور کامل قدرت خرید را ازمن مصرف کننده می گیرند.

  • مهدی مهدی (13 آبان 1397 ساعت 09:28)


    به نام خدا با سلام و احترام طی جلساتی که در تلویزیون در این چند ماهه در رابطه با قیمت و احتکار خودرو بحث و گفتگو می شود به یک مورد اساسی که ظلم آشکار ایران خودرو به مشتری می باشد و دلیل اصلی احتکار یا به قول خود ایران خودرو تاخیر که به بهانه تامین قطعه صورت می پذیرد و اعلام می کند چون سود تاخیر می دهد به ضررش تمام می شود کسی در جواب این را نمی پرسد که مگر سود تاخیر چقدر است !!!!!!؟؟ در مقایسه با افزایش قیمت چند ده ملیونی که مد نظر ایران خودرو است . مثلا بنده که اردیبهشت ۹۷ یک خودرو ثبت نام کرده ام و می بایست طبق قرارداد ۹۷/۰۶/۳۱ تحویل میشده و تا الان دعوت نامه نیامده است چرا بابت تاخیر ایران خودرو باید قیمت اضافه بپردازم مگر مقصر تاخیر ایران خورو بنده بوده ام مگر سود تاخیر چقدر است ؟؟؟ در مقایسه با افزایش قیمت مد نظر ایران خودرو(چند ده ملیونی) عددی نیست که کاملا زیرکانه مدیرعامل ایران خودرو می گوید ما چون سود تاخیر می پردازیم دلیل ندارد ماشین را نگه داریم کاملا پرواضح است که قیمت باید در همان ماه که در قرارداد جهت واگذاری آمده پرداخت شود نه اینکه ایران خودرو به عمد تاخیر ایجاد کند تا در نهایت به قیمت دلخواه بفروشد.اگر مسئولین محترم و شورای رقابت و مجلس این بند مستبدانه و ظالمانه را از ایران خودرو حذف نمایند به نظر بنده بخش اعظم مشکلات حل خواهد شد به همین آسانی حالا چرا اصلا هیچ اشاره ای به این موضوع در گفتگوها
    نمی شود!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ خواهش میکنم این مطلب بنده را به اطلاع برسانید.در ضمن اگر دقت کنید مبلغ 22میلیون پرداختی در اردیبهشت ماه معادل5500دلار بوده وحال اینکه در صورت انصراف 24میلیون معادل 1500دلار فعلی پرداخت می کنند وحال میبینیم چطور خود را به مظلوم نمایی میزنند وجیب مردم را خالی می کنند.

  • احمد احمد (12 آبان 1397 ساعت 19:57)

    سلام مدیریت محترم سایت قبلا قسمت نظرات سایت با همت شما فعال بود نظرات اشخاص ثبت می شد آیا برای ثبت نظرات برای شما گیرمیدن؟ما باشما یم شما هم باما باش

  • حق گوی حق گوی (12 آبان 1397 ساعت 17:30)

    کشته مرده عدالت در نرخ گزاری هستم ،گفتن تورم مهر 13 درصد بود نسبت به سال گذشته راست میگن همون رو اعمال کنن نه 50 درصد رو

  • امیر امیر (12 آبان 1397 ساعت 13:51)

    تو گفتی نفع نمیبری و ما باور کردیم
    ماشیناتونو ببرین یه جایی مثل انگلستان قیمت بزنن.
    هرچی قیمت زدن، من قول میدم 10 میلیون بالاتر صدقه بهت میدم سگ نخوره تو بخوری ازت میخرم.
    5تا هم میخرم بشکن بزنی
    سمند رو که 500 پوند قیمت زدن. تازه قبل از تست...
    بعد از تست که هیچکدومتون جواب تلفنهاتونم نمیدادید...
    همه فیلماشو دیدن...