1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. دولت زودتر تکلیف ثبت سفارش خودروهای وارداتی را مشخص کند

دولت زودتر تکلیف ثبت سفارش خودروهای وارداتی را مشخص کند

8 مرداد 1396
  • 4

مرتضایی گفت: توقف یا ممنوعیت واردات خودروی خارجی نیازمند مصوبه هیئت وزیران است.

یک فعال حوزه خودرو در خصوص توقف ثبت سفارش خودرو گفت: امیدوارم وزارت صنعت هرچه زودتر تکلیف واردات خودرو را مشخص کند و یا حداقل زمان بازگشایی سایت را اعلام کنند.

مرتضایی ادامه داد: توقف یا ممنوعیت واردات خودروی خارجی نیازمند مصوبه هیئت وزیران است. مسئولان باید این موضوع را در نظر داشته باشند خودرو یک کالای خاص است و قشر بزرگی از فعالان اقتصادی با آن سر و کار دارد و به طور حتم این اتفاقات بر روی زندگی و معیشت آنها تاثیر خواهد گذاشت.

وی ادامه داد: با توجه به عدم اطلاع رسانی مناسب در این خصوص، بازار خودروهای وارداتی اندکی متزلزل شده، همچنین وجود شایعات مختلف باعث شده که فعالان این حوزه احساس نگرانی کنند.

مرتضایی در خصوص تاثیر تصمیمات دولت بر واردات خودروی رنو گفت: تاکنون خودروهای وارداتی رنو تحت تاثیر این اتفاق قرار نگرفته‌اند اما در صورت تداوم این امر مطمئنا شاهد افزایش قیمت خواهیم بود.

وی در پایان تصریح کرد: افزایش قیمت محصولات رنو به سبب نوسانات ارز و بالا رفتن قیمت خودرو توسط شرکت مادر بوده است.



نظرات

  • سید جعفر سید جعفر (28 خرداد 1397 ساعت 13:49)


    سلام
    حدود ۵۰۰۰ تا ۷۰۰۰ نفر بهمن ماه سال ۹۶ در طرح فروش دو مرحله ای خودرو هیوندای النترا مونتاژی با قیمت قطعی۱۴۷میلیون تومان، خودرو را با مبلغ ۷۰میلیون تومان پیش خرید نمودند.
    حال که سررسید تحویل خودروها فرا رسیده، شرکت کرمان موتور با ادعای کذب تحریم اعمال شده و در نتیجه قطع همکاری هیوندای کره با این شرکت از عدم تحویل خودروهای پیش فروش کرده خبر داده است و به خریداران پیشنهاد طرح تعویض النترا مونتاژی با خودروهای چینی داده است.
    ولیکن با توجه به افزایش قیمت خودرو در بازار که حاشیه سود را بالا برده اینگونه بنظر میرسد که شرکت کرمان موتور از عدم تحویل خودروها سود گزافی را به جیب میزند و مدیران این شرکت این سود را به شعار مشتری مداری ترجیح دادند !!!!!؟؟؟؟؟

  • خسرو خسرو (8 مرداد 1396 ساعت 12:55)

    با سلام، من یک خودرو کیا ثبت نام کردم، الان زمان تحویل هست، همه چی گیر سایت ثبت سفارش شده
    تکلیف ما چیه؟ تا کی باید منتظر باشیم خودرو بیاد،تازه بعدش منتظر کارت ماشین،بیمه، سند باشیم!!!!

  • فرزاد فرزاد (8 مرداد 1396 ساعت 11:58)

    بی انصافی هم حدی دارد! هیچ میدانید محاسبات درآمد و سود سرشار حاصل از واردات خودرو چقدر سنگین و وقت,گیر میباشد!؟
    مثلا اگر یه خودروی بیست میلیونی رو ۱۸۷میلیون و اندی قیمت بذاری و یه ذره چکش بزنی و کلی بامبول مناسب تولید کنی و ای آقاااا، مخ واسه من نموند ولش کن!

  • مشتری آواره داتیس خودرو مشتری آواره داتیس خودرو (8 مرداد 1396 ساعت 11:27)

    لطفا به دولت محتمرم پیام ما را هم برسانید در شرکت داتیس خودرو 10 ماهه ثبت نام کرده ایم خبری از تحویل خودرو نیست و شرکت فوق پاسخگو هم نیست ( کلیه اسناد و مدارک موجود میباشد )