1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. عدم گران شدن بنزین در سال 1394

عدم گران شدن بنزین در سال 1394

5 اسفند 1393
  • 2

با تصویب سقف درآمد 48 هزار میلیارد تومانی دولت ناشی از اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها همانند سال گذشته ، قیمت فراورده های نفتی در سال آینده افزایش نخواهد یافت.

بر این اساس پیش‌تر مجلس تصویب کرده بوده که شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی از محل افزایش 5 درصدی قیمت فراورده‌های نفتی نسبت به نوسازی و توسعه شبکه خطوط لوله انتقال نفت خام و میعانات گازی و فرآورده‌های نفتی و تأمین منابع مالی سهم دولت در توسعه پالایشگاه‌ها و زیرساخت‌های تأمین، ذخیره‌سازی و توزیع فرآورده‌ اقدام کند اما اکنون محمد باقر نوبخت،رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی اعلام کرده که این 5 درصد هر ساله در قانون بودجه وجود داشته و اکنون آنچه عمل می‌شود همان بنزین 700 تومان سهمیه‌ای و هزار تومان غیر سهمیه‌ای است ، در واقع 5 درصد از این مبلغ کسر و به وزارت نفت داده می‌شود.

نوبخت همچنین تاکید کرده که نیازی به افزایش برای قیمت حامل‌های انرژی در سال آینده نیست.

وی همچنین در واکنش به پیشنهاد مجلس در زمینه افزایش درآمد ناشی از هدفمندی گفته که امکان افزایش بیش از این در حامل‌های سوخت و انرژی وجود ندارد چرا که ما نمی‌توانیم به مردم بیش از این فشار وارد کنیم ، افزایش قیمت حامل‌های انرژی فشار و نارضایتی ایجاد می‌کند پس راه دیگری که وجود دارد محدود کردن یارانه‌بگیران است.

درآمد ناشی از افزایش قیمت حامل های انرژی در سال جاری 33 هزار میلیارد تومان بوده که در سال آینده نیز حداکثر همین میزان خواهد بود.

 عدم گران شدن بنزین در سال 1394

منبع ایسنا


نظرات

  • دومینیک تورتو دومینیک تورتو (5 اسفند 1393 ساعت 17:49)

    من که باور نمیکنم. یعنی میشه ما یه سالو بدون گرون شدن بنزین پشت سر بذاریم؟ واقعا داریم..........میشه؟؟؟؟؟

  • آفرین آفرین (5 اسفند 1393 ساعت 17:49)

    بابا ایوالله دمتون گرم چقدر فکر مردم هستید ،