1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. سهمیه کارت‌های سوخت صرفا بنزین معمولی 700 تومانی است

سهمیه کارت‌های سوخت صرفا بنزین معمولی 700 تومانی است

9 خرداد 1394
  • 1

یک مقام مسئول با بیان اینکه سهمیه کارت‌های سوخت صرفا بنزین معمولی 700 تومانی است، گفت: مردم اگر برای خرید بنزین سوپر از کارت خود استفاده کنند، ضمن کسر سهمیه برای هر لیتر باید 1200 تومان پرداخت کنند.

محسن روحانی با اشاره به اینکه استفاده از کارت جایگاهدار به نفع مصرف کنندگان بنزین سوپر است، گفت: چنانچه برای خرید بنزین سوپر از کارت خودرو خود استفاده کنند، ضمن اینکه از سهمیه کارت کسر می شود، برای هر لیتر براساس نرخ جدید ۱۲۰۰ تومان محاسبه خواهد شد.

مدیر سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با بیان اینکه دارندگان خودروهای سواری شخصی و موتورسیکلت‌ها نگران ذخیره سوخت ٧٠٠ تومانی در کارت های خود نباشند، تصریح کرد: سهمیه یارانه ای باقیمانده در کارت‌ها، مربوط به اردیبهشت ماه ۹۴ و ماه‌های پیش از آن است و تا پایان شهریورماه امسال مهلت دارند که از این ذخیره استفاده کنند.

به گفته این مقام مسئول سهمیه باقیمانده در کارت ها تنها برای خودروهای سواری شخصی و موتورسیکلت ها است و برای خودروهای عمومی که از اول خرداد طبق سهمیه بندی کارت آنها شارژ شده بود، از ساعت ۲۴ روز سه شنبه پنجم خرداد ماه صفر شده و از این پس برای هر لیتر بنزین معمولی یکهزار تومان محاسبه می شود.

وی با تاکید بر اینکه عرضه بنزین معمولی و سوپر در جایگاه‌ها همچنان تحت نظام سامانه هوشمند سوخت انجام می‌شود، اظهار داشت: علاوه بر این سامانه هوشمند سوخت به منظور مدیریت سوختگیری در کشور، به ویژه پایش و نظارت بر عرضه گازوئیل برقرار است.

روحانی، اعمال سیاست سهمیه بندی گازوئیل به صورت عرضه سوخت در قبال کارکرد یا پیمایش خودرو را از مهمترین اقدام های در دست اجرای سامانه هوشمند برشمرد و افزود: با اجرای این طرح و اطلاعات بارنامه و صورت وضعیت ثبت شده، سوخت بر اساس پیمایش به خودرو اختصاص می یابد و از عرضه خارج از شبکه در بخش حمل و نقل جلوگیری خواهد شد.



نظرات

  • امید تویوتا امید تویوتا (10 خرداد 1394 ساعت 19:33)

    بنزین که ازاد کردید ماشین هم ازاد می کردید ملت یه حالی ببرن.