1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. بنزین آزاد نیز سهمیه بندی شد

بنزین آزاد نیز سهمیه بندی شد

5 خرداد 1394
  • 1

رئیس انجمن جایگاهداران سوخت کشور با اشاره به تعیین سهمیه برای مصرف بنزین آزاد ۱۰۰۰ تومانی، گفت: به نظر می‌رسد سهمیه بنزین آزاد از ساعت ۱۲ امشب در کارت‌های سوخت واریز شود.

بیژن حاج محمدرضا امروز با اشاره به تعیین سهمیه برای فروش بنزین آزاد با قیمت ۱۰۰۰ و ۱۲۰۰ تومانی، گفت: براساس اعلام شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، خودروهای شخصی از امشب برای خرید بنزین آزاد ۱۰۰۰ تومانی باید صرفا از کارت هوشمند سوخت خود استفاده کنند.

رئیس انجمن جایگاهداران سوخت کشور با اعلام اینکه آن دسته از افرادی که بدون کارت سوخت شخصی می‌خواهند در جایگاه ها بنزین خریداری کنند می توانند از کارت جایگاهداران هم استفاده کنند، اظهار داشت: به عبارت دیگر، عرضه کارتی بنزین ادامه می‌یابد و این منزله آزادسازی قیمت بنزین نیست.

این مقام مسئول با اشاره به شارژ سهمیه بنزین ۳۰۰ تا ۵۰۰ لیتری در کارت‌های هوشمند سوخت، اظهار داشت: ظاهرا این سهمیه بنزین آزاد در کارت‌های هوشمند سوخت خودروهای شخصی از ساعت ۲۴ امشب واریز خواهد شد.

حاج محمدرضا با انتقاد به عدم اطلاع رسانی تحولات جدید بنزینی از سوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی به جایگاهداران سوخت، بیان کرد: حتی مدیران میانی این مجموعه نفتی هم از تغییرات جدید اعمال شده در عرضه و قیمت‌گذاری بنزین اظهار بی اطلاعی می کنند.

رئیس انجمن جایگاهداران سوخت کشور همچنین با اعلام اینکه از امشب طرح یکسان سازی عرضع قیمت بنزین اجرا می شود، خاطرنشان کرد: به عبارت دیگر، خودروهای عمومی از فردا هیچگونه سهمیه بنزینی ندارند و باید بنزین را با قیمت آزاد ۱۰۰۰ و ۱۲۰۰ تومانی تهیه کنند.

در این بین عباس کاظمی مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی، ناصر سجادی مدیرعامل شرکت ملی پخش نفتی، داوود عربعلی سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی برای پیگیری این موضوع بی نتیجه باقی ماند و مسئولان حاضر به پاسخگویی نیستند.

البته خرید بنزین ۱۰۰۰ تومانی صرفا با استفاده از کارت خودروها و یا کارت جایگاهداران امکان پذیر است.

آن دسته از خودروسوارانی که هنوز در کارت هوشمند سوخت خود دارای سهمیه بنزین ۷۰۰ تومانی هستند، نمی توانند از سهمیه بنزین آزاد خود استفاده کنند. بر این اساس، با اتمام ذخیره بنزین ۷۰۰ تومانی امکان خرید بنزین با قیمت آزاد ۱۰۰۰ و ۱۲۰۰ تومان فراهم می‌شود.



نظرات

  • بهرام میرزایی بهرام میرزایی (6 خرداد 1394 ساعت 04:17)

    عججججججججججببببببببببببببببببببب.................................