1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. بنزین ۲ هزار تومان می‌شود ؟

بنزین ۲ هزار تومان می‌شود ؟

14 اردیبهشت 1393
  • 0

در حالی به تازگی قیمت بنزین به ۷۰۰ و هزار تومان افزایش یافت که مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت امروز از طرح جدید دولت برای اجرایی شدن کارت «سهمیا» و افزایش نرخ بنزین به ۲ هزار تومان خبر داد.

درحالی که بعد از گمانه زنی های فراوان درباره برنامه دولت برای قیمت بنزین نرخ‌های جدید رسماً از 5 اردیبهشت ماه اعلام و اعمال شد امروز خبری آمد که بازهم افکار مردم را پریشان کرد.

از پنجم اردیبهشت ماه دولت نرخ بنزین معمولی را 700 تومان و بنزین آزاد را 1000 تومان و سوپر سهمیه‌ای را 800 و سوپر آزاد را 1100 تعیین کرد این سناریو البته درحالی اجرایی شد که طی ماه‌های اخیر خبرهای مختلفی درباره برنامه دولت برای تک نرخی کردن بنزین مطرح بود.

بعد از گذشت حدود 10 روز از افزایش قیمت حامل‌های انرژی امروز خبری به نقل از سیفی مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت درباره برنامه دولت برای حذف یارانه نقدی و جایگزینی کارت اعتباری انرژی مطرح شد.

آنطور که این مقام مسئول در شرکت سوخت اعلام کرده " براساس قانون هدفمندی یارانه‌ها، باید تا دو سال آینده نرخ بنزین به سطح قیمت فوب خلیج فارس برسد، بنابراین اگر قرار باشد طرح کارت اعتباری انرژی در سال آینده اجرا شود باید بنزین با نرخ لیتری 2 هزار تومان از طریق این کارت ارایه شود".

وی البته تاکید کرده که "براین اساس، ماهانه 100 لیتر بنزین برای یک خانواده چهارنفره با قیمت لیتری 2 هزار تومان شارژ می‌شود که البته تا سقف 100 لیتر نیازی به پرداخت پول نمی‌باشد، اما در صورت مصرف بیش از 100 لیتر باید به‌ازای هر لیتر مصرف اضافه، 2 هزار تومان به‌صورت نقدی پرداخت کند".

تماس‌های مکرر مردم با خبرگزاری تسنیم بعد از انتشار این خبر بیانگر افزایش نگرانی ها از برنامه جدید بنزینی دولت است چراکه مردم نگران افزایش ناگهانی بنزین به 2000 تومان هستند.

سناریوی جدید بنزینی دولت درحالی مطرح شده که به دفعات طی هفته ها و ماه های اخیر به نقل از دولتمردان شنیده بودیم که شیب افزایش قیمت حامل‌های انرژی "ملایم" خواهد بود.


منبع تسنیم


نظرات