1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. ارزش فراری از ۱۱ میلیارد دلار فراتر می‌رود

ارزش فراری از ۱۱ میلیارد دلار فراتر می‌رود

14 تیر 1394
  • 0

مارچیونه در مراسم معرفی ساب کامپکت جدید "فیات 500" در تورین ایتالیا اظهار کرد: از آنجا که برند فراری منحصر است، ما انتظارات واضحی از خود داریم. همچنین ارزش کمیابی وجود دارد زیرا این شرکت تنها 10 درصد از سهم فراری را می‌فروشد.

فیات کرایسلر سال گذشته اعلام کرد قصد دارد 10 درصد از سهم فراری را فروخته و مابقی 80 درصد آن را میان سرمایه گذاران فیات کرایسلر توزیع کند. پیه‌رو فراری، نوه انزو فراری، بنیانگذار این برند هم 10 درصد سهم از فراری دارد که قصد دارد آن را نگه دارد. عرضه اولیه سهام فراری برای تامین مالی برنامه سرمایه گذاری 48 میلیارد یورویی این شرکت اهمیت بالایی دارد. مارچیونه قصد دارد از طریق این برنامه فروش فیات کرایسلر را تا سال 2018 به هفت میلیون دستگاه افزایش دهد.

ارزش سهام فیات کرایسلر امسال حدود 33 درصد افزایش یافته و سرمایه بازار این شرکت را به 16.6 میلیارد یورو افزایش داده است. فراری که ارزش آن 10 میلیارد یورو برآورد شده است، حدود 60 درصد از ارزش این گروه را تشکیل می‌دهد.

فراری که لوگوی آن رنگهای پرچم ایتالیا را دارد، قصد دارد در بازار سهام نیویورک به عنوان یک هولدینگ هلندی سهام عرضه کند که منعکس کننده ساختاری چندملیتی فیات کرایسلر – شرکت مادر این برند – خواهد بود.

بر اساس گزارش بلومبرگ، مارچیونه گفته است فراری همچنان در ایتالیا مستقر خواهد بود و در این کشور مالیات می‌دهد. وی پس از اینکه عرضه اولیه سهام فراری به دلیل مشکل مالیاتی به تاخیر افتاد، ماه گذشته گفت فراری ممکن است 13 اکتبر به بازار سهام نیویورک وارد شود.



نظرات