1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. کاهش تولید خودرو در یک ماه اخیر و تعطیلی تعدادی قطعه ساز

کاهش تولید خودرو در یک ماه اخیر و تعطیلی تعدادی قطعه ساز

24 شهریور 1394
  • 2

دبیر انجمن قطعه سازان با بیان اینکه در حال حاضر واحدهای قطعه سازی با ۵۰ درصد ظرفیت به فعالیت می‌پردازند، گفت: کاهش حجم تولید خودرو در یک ماه اخیر باعث شده، برخی واحدهای قطعه سازی که در تأمین نقدینگی خود با مشکل روبه رو بودند تعطیل شوند.

ساسان قربانی با اشاره به اینکه وضعیت واحدهای قطعه سازی کشور ارتباط نزدیکی با صنعت خودروسازی دارد، اظهار داشت: طی یک ماهه اخیر تولید شرکت های خودروسازی به دلایل مختلفی از جمله برنامه ریزی‌ شرکت‌ها و انتظار مردم از کاهش قیمت خودرو نسبت به ماه‌های گذشته کاهش داشته است که همین موضوع بر فعالیت شرکت‌های قطعه ساز و افزایش مطالبات آنها تأثیر گذاشته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر واحدهای قطعه سازی با 50 درصد ظرفیت به فعالیت می‌پردازند، افزود: کاهش حجم تولید خودرو باعث شده تا برخی از واحدهای تولیدی که در تأمین نقدینگی خود با مشکل روبه رو بودند تعطیل شوند.

دبیر انجمن قطعه سازان اضافه کرد: اساساً سفارش‌گیری واحدهای قطعه ساز از شرکت‌های خودروساز به صورت ماهانه، هفتگی و روزانه است که طی ماه های اخیر بسیار کاهش یافته است.

قربانی بزرگترین مشکل فعلی واحدهای قطعه ساز را کمبود نقدینگی عنوان کرد و گفت: متأسفانه هزینه اصلی کاهش حجم تولید واحدها را در آینده جامعه پرداخت می‌کند.

وی در ادامه به سفر هیأت‌های اقتصادی فرانسوی به کشور اشاره کرد و افزود: قرار است هفته آینده یک هیأت اقتصادی متشکل از کل صنایع فرانسه به ایران سفر کنند البته بعد از این سفر یک هیأت فرانسوی از قطعه سازان و خودروسازان هم به ایران سفر خواهند کرد.



نظرات

  • امیدتویوتا امیدتویوتا (24 شهریور 1394 ساعت 21:39)

    کیفیت خوب+قیمت منطقی+گارانتی ومشتری مداری =فروش عالی -نه اینکه من یه پژو پارس دارم ساعت 11 صبح بردم نمایندکی بهم میگه دیر امدی برو فردا بیا 7صبح .

  • علی123456 علی123456 (24 شهریور 1394 ساعت 11:12)

    خودرو سازان کیفیت محصولاتشان را تضمین کنند و قیمت فروش را نسبت به کیفیت معقول کنند تا خریداران مایل به خرید محصولاتشان شوند!