1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. ورود سازمان حمایت به ماجرای گرانی خودروهای وارداتی

ورود سازمان حمایت به ماجرای گرانی خودروهای وارداتی

2 بهمن 1396
  • 2

معاون بازرسی سازمان حمایت با بیان اینکه قیمت‌گذاری خودروهای وارداتی ضوابط خاص خود را دارد، گفت: اگر قیمت‌گذاری خودروهای وارداتی خارج از این چهارچوب باشد شرکت وارد‌کننده ملزم به کاهش قیمت‌ها است.

شهرام میرآخرلو در رابطه با افزایش قیمت خودروهای وارداتی به ارائه توضیحاتی پرداخت و اظهار داشت: قیمت‌گذاری خودروهای وارداتی ضوابط خاص خود را دارد که در سایت سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان درج شده است، برهمین اساس واردکنندگان نیز باید مطابق این دستورالعمل نسبت به قیمت‌گذاری محصولات خود اقدام نمایند.

وی با ابراز اینکه "طی روزهای گذشته با ابلاغیه‌ای به شرکت‌های وارد‌کننده اعلام کرده‌ایم قبل از انتشار قیمت‌های جدید خود آنالیز آن را به سازمان حمایت ارسال نمایند"، افزود: اگر قیمت‌گذاری خودروهای وارداتی خارج از این چهارچوب باشد شرکت وارد‌کننده ملزم به کاهش قیمت‌ها هستند.

معاونت بازرسی سازمان حمایت با اعلام اینکه البته افزایش نرخ ارز و هزینه اسقاط خودرو به‌همراه ابلاغ تعرفه‌های جدید واردات تأثیرات خاص خود را بر قیمت انواع خودروهای وارداتی گذاشته است، گفت: در حال حاضر لیست شرکت‌هایی که امکان پیش‌فروش محصولات خود را دارند اعلام شده است، به این صورت که آنها براساس فرمول 50 درصد ثبت سفارش با کسر تعهدات معوق امکان پیش‌فروش تعدادی از محصولات خود را پیدا کرده‌اند.

وی اضافه کرد: بعد از اتمام پیش‌فروش شرکت‌ها باید نسبت به دریافت مجوز جدید اقدام کنند، در غیر این صورت مجاز به پیش‌فروش محصولات نخواهند بود.

منبع تسنیم


نظرات

  • فرزاد فرزاد (2 بهمن 1396 ساعت 18:37)

    مگه مسیرش هزارتو بوده که نتونستن تو اینهمه سال راه ورودش رو پیدا کنند، یعنی کسی نمیدونه که هرجا خرید و فروشی انجام میشه بین طرفین حق و حقوقی وجود داره!

  • على على (2 بهمن 1396 ساعت 18:08)

    قشنگ بود