1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. ساختن یک مجتمع رفاهی در هر 50 کیلومتر

ساختن یک مجتمع رفاهی در هر 50 کیلومتر

14 مهر 1394
  • 0

با ساخت ۸۰۰ مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی که تفاهم‌نامه آن امضا شده، تعداد این مجتمع‌ها به ۲۰۰۰ واحد می‌رسد که به طور متوسط در هر ۵۰ کیلومتر از راه‌های کشور یک مجتمع خواهیم داشت.

مدیرکل دفتر سرمایه گذاری و نظارت بر بهره‌برداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور ضمن اعلام جزییات تفاهم‌نامه برای احداث 800 مجتمع خدماتی رفاهی به ایسنا خبر داد: یکی از پرزنتهای ما در همایش فرصتهای سرمایه گذاری، موضوع احداث 800 مجتمع خدماتی رفاهی در سطح کشور است که برای اجرای آن نیاز به هماهنگی با بعضی دستگاه‌های ذی‌مدخل است.

بابک طالبی افزود: هماهنگی‌های لازم از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل با سازمان امور اراضی برای تخصیص زمین و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی برای اعطای مجوز جایگاه سوخت که یکی از المان‌های جذاب هر مجتمع خدماتی رفاهی است انجام شده است.

وی با بیان این‌که روز یکشنبه در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری تفاهم‌نامه با این دو سازمان به امضا رسیده است، گفت: از مدت‌ها قبل کارهای کارشناسی نهایی شده و امروز به تصویب و امضا و تبادل بین روسای سه سازمان می‌رسد.

مدیرکل دفتر سرمایه گذاری سازمان راهداری و حمل و نقل تصریح کرد: با این اقدام و نیز هماهنگی‌های مشابه که با استاندارهای سراسر کشور انجام شده، امیدوارم بتوانیم موانع پیش رو از جمله بحث استعلام‌های زمان‌بر را برداریم و بتوانیم این 800 مجتمع را بسازیم و تعداد مجتمع‌های کشور را به 2000 واحد برسانیم.

طالبی هم‌چنین درخصوص سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این واحدها گفت: با توجه به تجارت پرسود این مجتمع‌های خدماتی، در حال عرضه و پرزنت هستیم تا بخش خصوصی داخلی و خارجی بتوانند در این مجتمع‌ها سرمایه‌گذاری کنند.

وی ادامه داد: صد در صد مالکیت برای سرمایه‌گذاران است و این فرصت وجود دارد که تملک و ارایه خدمت کنند. طبیعتا این تجارت پرسودی است؛ چرا که در برخی محورهای پرتردد با اقداماتی که توسط سرمایه گذاران صورت گرفته توجیه بسیار خوبی از نظر اقتصادی وجود دارد.




نظرات