1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. شماره شدن اولین موتورسیکلت برقی در ایران

شماره شدن اولین موتورسیکلت برقی در ایران

22 شهریور 1394
  • 0

مدیر عامل شرکت توسعه صنایع خودرو وابسته به گروه خودروسازی سایپا از شماره گذاری اولین موتور سیکلت برقی در ایران توسط شرکت ایدکو خبر داد.

حیدر علی هاشمی مدیر عامل شرکت توسعه صنایع خودرو (ایدکو) گفت: در راستای سیاست‌های کلان جمهوری اسلامی ایران در حوزه جایگزینی موتورسیکلت‌های برقی با مدل‌های مشابه فسیلی با هدف کاهش آلودگی‌های هوا و صوت در کلان شهر تهران، شرکت ایدکو در حوزه عرضه موتورسیکلت‌های برقی موفق به اخذ مجوزهای لازم از مبادی ذی‌صلاح شده و به عنوان اولین شرکت فعال در این حوزه، مجوز شماره‌گذاری از پلیس راهور را اخذ کرده است .

هاشمی افزود: موتورسیکلت‌های برقی شماره‏گذاری شده، براساس نتایج مطالعات چند ساله شهرداری تهران و مشخصات فنی تعریف شده توسط آنها انتخاب و این محصولات علاوه بر داشتن تأئیدیه‌های معتبر بین المللی و گذراندن الزامات استانداردی داخل کشور، توسط شرکت کنترل کیفیت هوای شهرداری تهران با همکاری دانشگاه صنعتی شریف مورد آزمون‌های میدانی و آزمایشگاهی قرار گرفت و در نهایت مورد تأئید واقع شد.

وی گفت: با استفاده از توان مهندسی کشور و استفاده از متخصصان دانشگاه صنعتی شریف، نقشه راه موتورسیکلت برقی تدوین و براساس آن موضوع مونتاژ این محصولات در داخل کشور در مرحله اول فراهم شده است و طراحی موتورسیکلت برقی ساخت داخل نیز در مرحله دوم در حال اجرا است.

مدیر عامل شرکت ایدکو گفت: با توجه به حمایت‌های موجود، آمادگی لازم جهت عرضه این محصولات با استفاده از تسهیلات مالی بدون بهره شهرداری تهران (لیزینگ شهر) فراهم شده است که سازمان های متقاضی می‌توانند برای کسب اطلاع بیشتر به پایگاه اطلاع‏رسانی شرکت توسعه صنایع خودرو به نشانی www.aidco.irمراجعه کنند.



نظرات