1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. آمار ماه سپتامبر فروش خودرو در اروپا

آمار ماه سپتامبر فروش خودرو در اروپا

13 مهر 1394
  • 0

پس از انتشار آمارهای رسمی از میزان فروش خودرو در ایالات متحده آمریکا و رونق این بازار، از اروپا نیز خبر می‌رسد وضعیت خوب است و خودروسازان به طرز شگفت‌انگیزی توانسته اند اهداف خود را در زمینه فروش محقق سازند.

برمبنای این آمار، فروش 4بازار اصلی و بزرگ اتحادیه اروپا یعنی آلمان، اسپانیا، فرانسه و ایتالیا در ماه سپتامبر روبه‌بهبود بوده و در عین‌حال ثبت‌نام‌های جدید همچنان رو‌به‌افزایش است. برمبنای آمارهای موسسه حمل‌و‌نقل آلمان (KBA) خودروسازان در ماه سپتامبر در آلمان که بزرگترین بازار اتحادیه‌اروپا است وضعیت روبه‌رشدی داشته اند و با 4.8% رشد در مقایسه با همین ماه در سال گذشته میلادی، توانسته‌اند در ماه سپتامبر 272479 دستگاه خودرو بفروشند.

در فرانسه این رشد بیشتر بوده و خودروسازان با نرخی معادل 9.1درصد توانسته‌اند تعداد 164774دستگاه خودرو بفروشند. آمار 9ماهه فروش خودرو در فرانسه نیز از یک رشد6.3 درصدی حکایت میکند. این رشد به معنی فروش بیش از 1.4 میلیون دستگاه خودرو در بازار فرانسه است.

وزارت حمل‌و‌نقل ایتالیا هم از رشد فروش 17درصدی در بازارخودروی ایتالیا خبر داده و اعلام کرده 130071 دستگاه از انواع خودروی سواری و تجاری در ماه سپتامبر 2015 در ایتالیا به‌فروش رسیده است.

در اسپانیا دیگر بازار بزرگ اتحادیه اروپا نیز رشد فروش خودرو چشمگیر بوده است. موسسه تولیدکنندگان خودرو اسپانیا یا آنفاک (Anfac) گزارش داده در ماه سپتامبر 2015 در اسپانیا 69826 دستگاه خودرو به فروش رسیده که این میزان حکایت از رشد 23 درصدی بازار خودروی اسپانیا دارد. ثبت‌نام خودرو در این کشور نیز با 22درصد رشد در ماه سپتامبر به 783892 دستگاه از ابتدای سال رسیده‌است. این موسسه یکی از دلایل گسترش فروش خودرو در اسپانیا را طرح دولت مبنی بر حمایت از مصرف‌کنندگان از طریق اعطای وام‌های کم‌بهره می داند. دولت اسپانیا در دوسال گذشته این طرح را پیگیری نموده و حال برای هفتمین بار با تزریق225 میلیون یورو این طرح را تمدید کرده است. جالبتر اینکه چنین طرحی در بازار ایالات‌متحده امریکا نیز جواب داده و به گفته کارشناسان یکی از عمده‌ترین دلایل رونق بازار خودرو آمریکا، تسهیلات مناسبی است که دولت برای خریداران در نظر می‌گیرد.

آمارهای رسمی نشان ‌می‌دهد رشد فروش خودرو در مجموع 9ماهه در اروپا با رشد مناسبی همراه بوده است. مثلا برای بازار آلمان این رشد معادل 5.5درصد بوده و موجب شده تا در نه‌ماهه امسال بیش از 2میلیون و 407 هزار دستگاه خودرو در آلمان به‌فروش رسد. در فرانسه نیز در همین‌مدت با 6.3درصد رشد، بیش از یک‌میلیون‌و‌421هزار دستگاه خودرو به‌فروش رسیده است. برای ایتالیا این آمار بهتر بوده و بازار خودروی این کشور در 9ماهه اخیر شاهد15درصد رشد و فروش بیش از 1میلیون‌و169هزار دستگاه خودرو بوده است.

با گذشت زمان و دور از شدن از فضای رکود اقتصادی بزرگ سال 2008، بازارهای جهانی حرکت خود به سمت یک دوره رونق را آغاز نموده‌اند و در این میان بازار فروش خودروهای نو یکی از مهمترین دلایل برای اثبات وجود رونق و رشد در اقتصاد جهانی است. علیرغم همه تردیدها اما چشم‌انداز مثبتی در انتظار صنعت خودرو است و هریک از برندها تلاش می‌کنند تا سهم بیشتری از این بازار روبه‌رشد را به‌دست آورند.

 آمار ماه سپتامبر فروش خودرو در اروپا

 آمار ماه سپتامبر فروش خودرو در اروپا

 آمار ماه سپتامبر فروش خودرو در اروپا

 آمار ماه سپتامبر فروش خودرو در اروپا

 آمار ماه سپتامبر فروش خودرو در اروپا

 آمار ماه سپتامبر فروش خودرو در اروپا

منبع پدال


نظرات