1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. 70 درصد ظرفیت مراکز معاینه‌ فنی خالیست

70 درصد ظرفیت مراکز معاینه‌ فنی خالیست

3 تیر 1394
  • 0

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران از تشدید برخورد پلیس با خودروهای فاقد معاینه فنی مشمول خبر داد.

ولی آذروش با اشاره به آخرین مصاحبه رییس پلیس راهور پایتخت در خصوص تشدید 10 برابری کنترل معاینه فنی خودرو گفت: در سه ماهه ابتدایی سال از 3 میلیون خودروی مشمول معاینه فنی تنها 140 هزار دستگاه خودرو به مراکز مراجعه کرده است و در حال حاضر 70 درصد از ظرفیت مراکز خالی است. بدون تردید ادامه این روند و عدم توزیع مناسب در مراجعات موجب ازدحام و ایجاد صف در مراکز در ماه های باقیمانده خواهد شد.

وی با اشاره به آخرین مصوبه شورای اسلامی شهر تهران در خصوص الزام اخذ معاینه فنی از مراکز مکانیزه شهر تهران جهت تردد در رینگ زوج و فرد (رینگ سبز طرح مناطق کم انتشار آلایندگی)، گفت: با تصویب این لایحه به زودی معاینه فنی خودروها همانند کنترل طرح ترافیک به صورت هوشمند با استفاده از دوربین کنترل و اعمال قانون و صدور قبض جریمه توسط پلیس به صورت نرم افزاری انجام خواهد شد .

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران در ادامه افزود: در حال حاضر 14 مرکز مکانیزه معاینه فنی در مناطق 22 گانه شهرداری تهران با ظرفیت روزانه 6000 دستگاه خودرو آماده ارایه خدمات است و با این امکانات و زیرساخت‌های ایجاد شده توسط شهرداری تهران در صورت سلامت خودرو ، شهروندان با صرف زمان کمتر از 15 دقیقه می توانند نسبت به معاینه فنی خودرو خود اقدام نمایند.

آذروش در پایان گفت: به شهروندان توصیه می گردد جهت اخذ خدمات مطلوب‌تر در همین زمان خلوتی جهت کنترل و انجام معاینه فنی خودروی خود به یکی از مراکز معاینه فنی در مناطق 22 گانه شهرداری تهران مراجعه نمایند.



نظرات