1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. تولیدکنندگان خودروهای دوگانه سوز و برقی یارانه ویژه دریافت می‌کنند

تولیدکنندگان خودروهای دوگانه سوز و برقی یارانه ویژه دریافت می‌کنند

24 مرداد 1394
  • 0

ایران قصد دارد برای تولید خودروهای دوگانه سوز و خودروهای برقی، یارانه های ویژه اختصاص دهد تا این گونه خودروها که محیط زیست را آلوده نمی‌کنند به طور گسترده در دسترس عموم قرار داشته باشند.

معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، از شرکت های خودروساز ژاپنی خواست تا موضوع احداث کارخانه های خودروسازی در ایران را بررسی کنند.

وی در این مورد افزود: ایران قصد دارد برای تولید خودروهای دوگانه سوز و خودروهای برقی، یارانه های ویژه اختصاص دهد تا این گونه خودروها که محیط زیست را آلوده نمی‌کنند به طور گسترده در دسترس عموم قرار داشته باشند، زیرا خودروهای غیر آلاینده و دوستدار محیط زیست آینده بزرگی در ایران دارند.

ابتکار ابراز امیدواری کرد تا شرکت های خودروساز ژاپنی با احداث کارخانه در ایران، خودروهایی تولید کنند که قابلیت صادرات هم داشته باشد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: ایران با توجه به دسترسی به سرزمین ها و دریاهای آزاد و قابلیت صادرات انواع کالا به کشورهای منطقه مانند ترکیه یا حتی اروپا و آفریقا می‌تواند به یک پایانه صادراتی برای کل منطقه تبدیل شود.

وی گفت: ایران به منظور ترغیب فروش خودروهای غیر آلاینده و دوستدار محیط زیست در کشور، ممکن است برای خریداری خودروهای دوگانه سوز یارانه های ویژه اختصاص دهد و برخی نواحی ویژه در مراکز شهرهای بزرگ را تعیین کند که منحصرا خودروهای غیر آلاینده و پاک در آنجا اجازه تردد داشته باشند.



نظرات