1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. مالکان خودروهای دوگانه‌سوز نگران جریمه پلیس برای معاینه فنی

مالکان خودروهای دوگانه‌سوز نگران جریمه پلیس برای معاینه فنی

21 مهر 1396
  • 2

با اعلام تعویق 3 ماهه طرح معاینه فنی خودروهای دوگانه سوز، ازدحام مردم در مراکز معاینه فنی افزایش یافته و مردم سرگردان و بلاتکیف نگران تردد خود در سطح شهر با خودروهای دو گانه سوز هستند.

 مالکان خودروهای دوگانه‌سوز نگران جریمه پلیس برای معاینه فنی

براساس هماهنگی‌ها قرار بود طرح معاینه فنی خودروها با تغییر در استانداردهای آلاینگی و با هدف کاهش میزان آلودگی هوا درکلان شهرها اجرا شود به نحوی که خودروهایی که برگه معاینه فنی نداشته باشند باید جریمه هایی را پرداخت کنند. با توجه به این موضوع خودروسازان ملزم به دریافت معاینه فنی هستند اما اخیراً معاینه فنی خودروهای دوگانه سوز با مشکل روبه رو شده همین امر بر حجم مشکلات مردم برای استفاده از این خودروها افزود کرده است نکته جالب اینجاست کسی حاضر نیست برگه معاینه فنی این خودروها را تمدید کند.

البته تسنیم با انتشار مطلبی در اوایل مهرماه جاری دلیل این موضوع را از مسؤلان مربوطه جویا شده بود اما با گذشت بیش از دو هفته اخیرا قیصر مدیر اجرایی معاینه فنی سراسر کشور در این ارتباط گفته است: براساس مصوبه هیئت وزیران مقرر شد خودروهای بالای 6 سال سن علاوه بر معاینه فنی عادی، تست هیدروایستاتیک که مخصوص مخزن گاز سی ان جی این خودروهاست نیز انجام شود اما با توجه به اینکه زیرساخت های لازم برای اجرای این مصوبه فعلاً وجود ندارد دارندگان خودروهای دوگانه سوز می توانند در مرحله معاینه فنی عادی پذیرش شوند و سپس سه ماه فرصت دارند تا با مراجعه به مراکز تست هیدرواستاتیک معاینه مورد نظر را تهیه کنند.

قیصر با بیان اینکه هزینه تست هیدرواستاتیک 62 هزار تومان است افزود: صاحبان خودروهای دوگانه سوز در صورت مواجهه با هرگونه تخلفی می توانند به صورت 24 ساعته با شماره 69982 با مرکز مدیریت معاینه فنی کشور در تماس باشند. همچنین برای مشاهده آدرس های این مراکز نیز باید به سایت سیمفا مراجعه کنند.

وی در مورد خودروهای گازسوزی که به صورت کاربری و غیرقانونی دوگانه سوز شده اند افزود: از آبانماه به خودروهایی که به صورت غیرقانونی و در تعمیرگاه های غیرمجاز دوگانه سوز شده اند معاینه فنی داده نمی شود و صاحبان آنها باید برای حل این موضوع به مراجع قانونی مراجعه کنند.

به گزارش تسنیم، با اعلام این موضوع اذحام مردم در مراکز معاینه فنی افزایش پیدا کرده و مردم سرگردان و بلاتکیف نگران تردد خود در سطح شهر با خودروهای دو گانه سوز هستند. حجم متقاضی به حدی است که تعداد زیادی از مردم در لیست انتظار قرار داشته و به آنها اعلام شده که تا زمان نوبت دهی باید صبر کنند . در این شرایط وقتی مردم در خیابان‌ها تردد می کنند در مواجهه با افسران راهنمایی و رانندگی می گویند در لیست انتظار معاینه فنی هستیم . در این شرایط یا افسر قبول می کند و یا جریمه می‌نویسد.



نظرات

  • قاسم قاسم (21 مهر 1396 ساعت 14:38)

    آخه چرامعاینه فنی را به جای اینکه(برای خودروسازهای مفسد که رشوه بهتان میدهنداجباری کنیدبرای مردم اجباری کردید)!؟ ۱-مردم رامجبورمیکنید،بااین قدرت خریدشون)همین خودروهای بنجول وگرون ملی را بخرند،حالا هم معاینه فنی را اجباری وبااین جریمه های دائمی رو دست مردم گذاشتید-مدیرخودروسازی بی لیاقت،دزد،رشوه دهندبه فک وفامیل مسئولین وخودیهای امتیازی که این بنجولها رو با وام،بدهی وگرونی بفروشه ۳-بااین مدیریت نالایق ودزدهای حکومتی ودولتی۳۸سال نتواستید معضلات خودرو،جاده،نیروی انتظامی،کاروتولید....رادرست کنید،حالا تاوانشو باید مردم در(معاینه وهزینه های سرسام آور جانی ومالی بدهند)!؟۴-خدمات پس ازفروشتان وسرویس ارائه معاینه فنیتون هم که صف وصبر عیوب وجیب پر پول وبی حسابی وقانونگریزی ودزدبازاراست۵-واردات خودرو باکیفیت وارزان را هم چنین تعرفه بالا وممنوع گردید۶-آموزشگاههای رانندگیتون هم که افتضاست وازنیروهای پلیس بازشسته وفک وفامیلتون گذاشتیدکه فله ای گواهینامه میدهند را بازهم مردم باید تاونشو درمعاینه فنی...وهزینه های دیگر وگرونی وبی کیفیتی.بدهند۷-کیفیت قطعات ومکانیکیها هم افتضاست وفقط شاید کفاف قبولی ازمعاینه فنی رابدهدوبعددوباره امکان تصادف ودوباره کاری قطعی است۸-خودروهای ازرده خارج را خودتان بااین شرایط اجبارمیکنید،تازه میگوئید بایدپول هم برای تعوض خودرو بنجول دیگر بدهید۹-درایران،منطقه ودنیا جنگ افروزی ،مداخله جویی،شعار-پرچم،سفارت وماکت کشورها را آتش میزنید-انحصار وفسادوعارت بیت المال را میکنید بعد تقصیر دشمن میاندازید ومردم ایران باید تاوان اشتباهاتتونو بدهند!؟

  • قاسم قاسم (21 مهر 1396 ساعت 14:35)

    چرا به مردم زور میگویید!؟تلافی تمام )تخلفات،کارشکنیها،گرونفروشب،مول گرفته شده حساب رهبری،مالیات وشماره گذادی،کم کاریها خدمات بی کیفیت وبی کمیت پس ازفروش ودزدی )خودروسازها را سر مردم درمی اورید!؟
    هرمشکلی که (پیش آمده،پیش می اید وپیش خواهدآمد)را باید از(خودروسازها،جاده ها،نیروی انتظامی ونهادهای قضایی،نظارتی وحمایتی) بخواهید-ولاغیر۰ون بجااینکه لذت واستفاده ازخودرو ببرند فقط صدمات حانی ومالی دیده اند