1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. طرح مجلس برای بازگشت قیمت خودروهای زیر ۴۵ میلیون تومان به سال ۹۶

طرح مجلس برای بازگشت قیمت خودروهای زیر ۴۵ میلیون تومان به سال ۹۶

23 خرداد 1397
  • 5
پس از کش و قوس های فراوان میان خودروسازان و نهاد های نظارتی، بالاخره دیروز شورای رقابت رای به افزایش قیمت خودروهای داخلی کمتر از 45 میلیون تومان داد

صدور مجوز گرانی خودروهای داخلی توسط شورای رقابت

اما امروز، یکی از اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس خبر از عزم مجلس شورای اسلامی برای کاهش قیمت این خودروها به نرخ های سال 96 داد.

سید مهدی مقدسی گفت: طرحی با ۲۰۰ امضا برای ساماندهی بازار خودرو به مجلس ارائه شده که بر اساس بخشی از این طرح، نرخ خودروهای زیر ۴۵ میلیون تومان باید به سال ۹۶ بازگردد.

طرح جدید مجلس با ۲۰۰ امضا/ بازگشت قیمت خودروهای زیر ۴۵ میلیون تومان به سال ۹۶


این عضو کمیسیون صنایع و معادن اظهار داشت: طرحی به نام ساماندهی خودرو با 200 امضا به مجلس ارائه شده که یک فوریت آن به تصویب صحن علنی رسیده است. البته این طرح مخالفان و موافقانی هم داشت.

وی ادامه داد: هنوز نتوانسته ایم در حوزه خودرو، نظر متقاضیان و مشتریان را جلب کنیم و دولت با افزایش بی منطق تعرفه نرخ خودرو نتوانسته است اقدام موثری انجام دهد. حتی در مورد خودروهای هیبریدی که در دیگر کشورها مشمول مشوق هایی می شود هنوز زیرساختی فراهم نکرده ایم.

مقدسی گفت: نابسامانی کنونی پذیرفتنی نیست و دستگاه های مسئول باید بر این بی سامانی نظارت و به آن رسیدگی کنند.

وی ادامه داد: بخشی از طرح ساماندهی خودرو به خودروهای زیر 45 میلیون تومان اشاره دارد، در این خصوص آمده است که نرخ این خودروها باید به سال 96 بازگردد در این صورت رقابت هم دوباره ایجاد خواهد شد.

عضو کمیسیون صنایع مجلس افزود: خودروسازهای داخلی نباید فقدان مدیریتشان را به بازار خودرو مربوط کنند.

مقدسی گفت: امیدواریم این طرح در صحن علنی رأی بیاورد و تأثیرش را در بازار خودروی کشور مشاهده کنیم.

وی افزود:​ خودروسازها باید به مصرف کننده احترام بگذارند و نباید به سمتی بروند که به جای مشکل جامعه در پی حل مشکل خودشان باشند.

منبع تسنیم


نظرات

  • hehe hehe (25 خرداد 1397 ساعت 03:54)

    هههههه مسخرهها همتون دستتون تو یه کاسه است.

  • داوود داوود (24 خرداد 1397 ساعت 20:03)

    نمایندگان ترسان از حکم حکومتی مگر میتوانند فکر کنند؟

  • jsd jsd (24 خرداد 1397 ساعت 12:02)

    باز گفتید امیدواریم که رای بیاورد میدانید این جمله چند بار تکرار کردید متاسفانه مجلسی که شبانه با لابی و تبانی و تهدید رای شان عوض شود بدرد مردم نمیخوره همان بهتر که قولی بمردم ندهید نمیخواهد برایشان کاری انجام دهید چون هیچ کار مثبتی از شماها دیده نشده ، شما واقعا اگرمیخواستید کاردرستی انجام بدهید همان سال قبل وزیر صنعت ومعدن را استیضاح وعزلش میکردید خیانت این آقا بارها به همه ثابت شد نابود کردن پول ملی با لابی گری و تبانی که با دلالان خودرو ( وارکننده وتولید کننده خودرو ) مافیایی در کشور راه اندازی کردند وهزاران میلیارد براحتی به جیب چند نفر رفت کدام یک از شماها اعتراض کردید کسی اصلا صداش در نیومد چه در دولت وچه در مجلس این سکوت چه معنی میده ، الان هم وضعیت خودرو اینقدر خراب شده که محاله بتوانید حل وفصلش کنید. مجلس وقت وتوانش را به بحث ها و کارهای حاشیه ایی که اینروزها شاهد بودیم تلف میکنه و متاسفانه وظیفه اصلی که مطالبات مردم و مشکلات عدیده اجتماعی و اقتصادی را به کل فراموش کرده .

  • حسین حسین (24 خرداد 1397 ساعت 11:55)

    با شعار دادن چیزی درست نمیشه کشورمرررررد عمل میخواد

  • محسن محسن (23 خرداد 1397 ساعت 21:50)

    کجا رفتند آن آدمهای ----- که دو سال پیش کمپین نه به گرانی خودرو را راه انداختن تا با نخریدن خودرو در آن زمان ----خواران ----خور بتوانند با شرکت های فرانسوی قرار داد ببندد تا در مورد فرار پژو سال 91 کسی بازخواست نشود . الان خود مصرف کننده ها باید همت کنند که کمی دندان روی جگر بزارند و خودرو نخرند یا علی به همتتان