1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. ارز همه خودروسازان را متضرر کرد

ارز همه خودروسازان را متضرر کرد

16 فروردین 1397
  • 4

عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان با اشاره به افزایش نرخ ارز در سال گذشته، گفت: در حال حاضر همه خودروسازان دارند ضرر می‌دهند.

محمدرضا نجفی‌منش در پاسخ به این پرسش که آیا قبول دارید صنعت خودرو برابر رشد و توسعه صنعتی ایستاده است؟ اظهار داشت: خیر، صنعت خودرو در حال رشد است. یکی از رشدیابنده‌ترین صنایع ما، صنعت خودرو بوده که روی تولید ناخالص داخلی کشور تاثیر داشته است.

وی افزود: در سال 1396 نسبت به سال 1395 شاهد افزایش تولید بودیم. رشد تولید در صنعت خودرو در حدود 16 درصد بوده است و امیدواریم تا پایان سال این عدد بالاتر هم برود.

عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان تصریح کرد: امسال تولید نسبت به سال گذشته بیشتر شد. سال دیگر هم برنامه‌ها در این جهت است که میزان تولید افزایش یابد.

نجفی‌منش عنوان کرد: در صنعت خودرو با توجه به این‌که بعد از برجام موانع مقابل صنعت خودرو تا اندازه‌ای برداشته شد، رشد داشت.

وی متذکر شد: در حال حاضر قیمت خودرو را شورای رقابت تعیین می‌کند که کار غلطی است. اگر شورای رقابت بخواهد قیمت خودرو را ثابت نگه دارد، اما در مقابل قیمت مواد اولیه رشد پیدا کند، این موضوع باعث صدمه به این صنعت می‌شود.

عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌ساران با اشاره به افزایش نرخ ارز در سال گذشته، گفت: در حال حاضر همه خودروسازان دارند ضرر می‌دهند.

نجفی‌منش در پاسخ به این پرسش که میزان ضرر خودروسازان چقدر است؟ خاطرنشان کرد: من اطلاع دقیقی ندارم، اما در برخی خودروها معتقدم بین 4 تا 5 میلیون تومان زیان می‌دهند.



نظرات

  • شهاب شهاب (17 فروردین 1397 ساعت 09:57)

    اخیییی راستم میگن خوب ...هر ماشینی فقط ۲۰۰۰۰ تومن سود داشت واسشون که اینم پرید...طفلکی ها....مسخره کردن ملتو؟ حتما قبلا سودشون توی هر ماشین ۶۰ درصد بوده حالا ارز گرون شده سودشون شده ۵۰ درصد....متضرر شدن! اقا ما راضی به ضرر و زیان این دوشرکت صالح و صادق نیستیم پس با این شرایط بهتره که هر چه زودتر درشو گل بگیرید و برید

  • ازرپاد ازرپاد (16 فروردین 1397 ساعت 18:28)

    اگه دوست دارید کلیه هام بفروشم پولش بدم خودروسازززان یا قلکم بشکونم

  • مسعود مسعود (16 فروردین 1397 ساعت 14:50)

    ماشالله شما خودرو سازان چند دهه است که خودروهای مختلف را چند برابر قیمت میانگین جهانی میفروشید،و به همین مدت از ارز تقریبا مجانی بیت المال مکیده اید و حاصل آن هم خودروهای مونتاژ شده ای است که تقریبا تمام قطعات کلیدی و اصلی آن را برداشته و یا بی کیفیت جایگزین کرده اید،خدا وکیلی سنگ پا پیش شما رو سفید است!

  • یه ایرانی یه ایرانی (16 فروردین 1397 ساعت 13:06)

    شما نمی توانید یه موتور ماشین طراحی کنین با قیمت مناسب وقطعه های با کیفیت???!! (البته همه میدونن که دلیل تولید نکردنش منافع دولت و کشوره ، صنعت پول ساز دوم بعد نفت برای دولت خودرو هستش نفت بفروش جاش قطعه و موتور ماشین وغیره وارد کن)تا کی باید پشت دین قایم بشین مردم رو سر کیسه کنین،خودروی بی کیفیت با دوبرابر قیمت به مردم قالب میکنین واقعا خجالت آوره.