1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. اجرای دو طرح توسعه‌ای در خودروسازی سمنان

اجرای دو طرح توسعه‌ای در خودروسازی سمنان

6 بهمن 1396
  • 0

بهروز اسودی صبح امروز در حاشیه بازدید از یک شرکت خودروسازی در سمنان اظهار داشت: راه‌اندازی واحدهای تولیدی و توسعه آن‌ها یکی از مهم‌ترین اولویت‌های این سازمان برای ایجاد رونق اقتصادی است.

وی با بیان اینکه این واحد تولیدی بالغ‌بر ۴۴ هزار مترمربع زیربنا دارد اعلام کرد: سرمایه‌گذاری اولیه در این واحد تولید ۵۰۰ میلیارد ریال است که اکنون کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان با اجرای دو طرح توسعه‌ای در این واحد تولیدی موافقت کرده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با بیان اینکه این شرکت سالانه ۶ هزار دستگاه اتوبوس تولید می‌کند خاطرنشان کرد: در این فاز اتوبوس‌های یک طبقه، دوتکه و مینی‌بوس تولید می‌شود و تولیدات این واحد به سایر استان‌های کشور نیز فروخته می‌شود.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون یک هزار و ۱۰۰ نفر در این واحد تولیدی مشغول به کار هستند افزود: با اجرای طرح‌های توسعه‌ای در این شرکت ۵۰۰ نفر دیگر صاحب در استان سمنان صاحب شغل می‌شوند.

اسودی با بیان اینکه طرح رنگ‌کاری انواع خودرو یکی از مهم‌ترین طرح‌های توسعه‌ای در این بخش است یادآور شد: این طرح ظرفیت رنگ‌کاری سالانه ۹ هزار تن با سرمایه‌گذاری بیش از یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اجرایی می‌شود.

وی ابراز داشت: تولید میدل باس و انواع خودروی ون بزرگ به ظرفیت سالانه ۱۶ هزار دستگاه از دیگر طرح‌های توسعه‌ای در این واحد تولیدی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به ظرفیت‌های توسعه‌ای در این شرکت بیان کرد: برای اجرایی شدن این طرح بالغ‌بر ۱۷۵ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری لازم است.



نظرات