1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. اختلاف قیمت کارخانه و بازار خودروها کاهش می‌یابد

اختلاف قیمت کارخانه و بازار خودروها کاهش می‌یابد

29 اردیبهشت 1393
  • 0

دبیر انجمن خودروسازان ایران گفت:‌ با افزایش تولید و عرضه خودرو تفاوت بین قیمت کارخانه و بازار خودروها کاهش می‌یابد.

احمد نعمت‌بخش اظهار کرد: در حدود یک ماهه ابتدایی سال به دلیل متوقف شدن روند شماره‌گذاری سواری‌های یورو 2 قیمت خودروها در بازار آزاد افزایش یافت.

وی با بیان این‌که افزایش تفاوت بین قیمت کارخانه و بازار خودروها به دلالی و واسطه‌گری در این حوزه دامن می‌زند، خاطرنشان کرد: البته خوشبختانه با آغاز شماره‌گذاری و افزایش عرضه شاهد کاهش قیمت خودروها در بازار آزاد هستیم.

دبیر انجمن خودروسازان ایران ادامه داد: راهکار اصلی برای کنترل بازار آزاد خودرو، تعیین قیمت کارخانه در حاشیه بازار است. در آن صورت تعهد می‌کنیم قیمت فعلی خودروها در بازار آزاد نیز کاهش یابد.

وی افزود: با از بین رفتن تفاوت بین قیمت کارخانه و بازار آزاد انگیزه دلالان و سودجویان برای ورود به این حوزه از بین رفته و شاهد تعدیل قیمت‌ها خواهیم بود.

نعمت‌بخش با بیان این‌که هم‌اکنون به دلیل وجود تفاوت بین قیمت کارخانه و بازار شاهد پر شدن سریع سایت فروش خودروسازان هستیم، تصریح کرد: ‌بخشی از این خریدها مربوط به انگیزه‌های سوداگرانه است که البته خودروسازان نیز هیچ راهکاری برای شناسایی خریدارانی که خودرو را به قصد فروش مجدد در بازار آزاد می‌خرند، ندارد.


منبع ایسنا


نظرات