1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. نحوه محاسبه میزان رضایت مشتری از کیفیت خودرو

نحوه محاسبه میزان رضایت مشتری از کیفیت خودرو

21 بهمن 1393
  • 7

ارزیابی میزان رضایتمندی مشتریان از کیفیت خودروهای سواری، براساس پنج شاخص اصلی در خودروهای تولیدی صورت می‌گیرد.

سازمان‌های نظارتی به طور دوره‌ای میزان رضایتمندی مشتریان از کیفیت خودروهای سواری را ارزیابی می‌کنند.

در این ارزیابی‌ها نظرات مشتریان درباره پنج شاخص اصلی مجموعه تعلیق و انتقال قدرت خودرو، مجموعه نیرومحرکه و سوخت رسانی، بدنه، ایمنی، تهویه مطبوع و وسایل برقی صورت می‌گیرد.

در واقع هر چه میزان رضایت مشتریان از هر یک از این شاخصه‌های پنجگانه بیشتر باشد، میزان رضایتمندی مشتریان از کیفیت خودروهای سواری افزایش خواهد یافت.

براساس همین پنج شاخص، میزان رضایتمندی مشتریان از کیفیت خودروهای سواری عرضه شده در نیمه نخست امسال یک درصد نسبت به میزان رضایتمندی مشتریان از کیفیت خودروهای سواری عرضه شده در نیمه دوم سال گذشته، افزایش یافته است.

در این زمینه میزان رضایتمندی مشتریان از کیفیت خودروهای سواری عرضه شده در شش ماهه نخست امسال به 653 امتیاز از هزار امتیار، رسیده است.

منبع ایسنا


نظرات

  • امین اسکای امین اسکای (22 بهمن 1393 ساعت 13:33)

    بابا من 206 خریدم مهر ماه ......زنگ زدن از تهران برای همین کیفیت
    مگه شیشهاش خوب بالا میره......میگه کمک خوبه .....میگه پخشش چطوره......بعد خواست تموم کنه
    گفتم چرا از موتوری که روغن ریزی داره سوال نمیکنی
    گفتم از گیربکس سوال نمیکنی دنده خوب جا نمیره سوال نمیکنی....
    بعد 4 ماه که خریدم دختره میگه تایر ماشین خوبه اخه هر تایری باشه بعد 4 ماه خراب میشه
    خلاصه اینا کیفیت رو اینطور میسنجن

  • رخش جاده رخش جاده (21 بهمن 1393 ساعت 19:43)

    اقاااا کیفیت شون عالیهههههههههههههههههههه !!!!!!!!!!!!!!!! حرف نداره !!!!!!!!!!!!! خخخخخخخخخخخخخخخ

  • نژادحسینی نژادحسینی (21 بهمن 1393 ساعت 19:02)

    من بعید میدونم با این قطعات درجه دو یا سه چینی که اینها تو ماشینها استفاده میکنند کیفیت ماشینها بالا رفته باشه شاید هم منظور از رضایتمندی مشتری رو بد فهمیدند!

  • محمدماجد محمدماجد (21 بهمن 1393 ساعت 17:00)

    من نارازیم

  • آفرین آفرین (21 بهمن 1393 ساعت 11:38)

    مگر قرار است مشتری راضی باشد . رضایت کیلو چند ؟

    پوریا ایرانی پوریا ایرانی (21 بهمن 1393 ساعت 15:23)

    واقعا به چه امیدی اینا گفتن رضایت

  • حامد صابر حامد صابر (21 بهمن 1393 ساعت 10:35)

    1 درصد فکر کنم سال قبل صفر بوده الان شده 1