1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. قرارداد ایران‌خودرو و بنز در نیمه اسفندماه امضا می شود

قرارداد ایران‌خودرو و بنز در نیمه اسفندماه امضا می شود

5 اسفند 1396
  • 1

ایران‌خودرو و بنز آلمان در شرایطی حدود دو سال پیش تفاهم‌نامه همکاری مشترک خود را امضا و چند ماه بعد قراردادی را نیز در حوزه محصولات تجاری با یکدیگر منعقد کردند که دو طرف طی نیمه اسفند امسال، قراردادی نیز در حوزه موتورسازی امضاخواهندکرد.

قرارداد ایران‌خودرو و بنز در نیمه اسفندماه  امضا می شود

بنز جزو اولین خودروسازان بزرگ دنیا به‌شمار می‌رود که پس از اجرایی شدن برجام، دوباره راهی ایران شد تا فعالیت‌هایش را در خودروسازی کشور از سر بگیرد. از آنجا که این شرکت از گذشته‌های دور با ایران‌خودرو و واحد تجاری‌ساز آن (ایران‌خودرودیزل) مشارکت داشت، این بار نیز با این خودروساز وارد مذاکره شد و تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان آنها به امضا رسید. چند ماه بعد نیز ایران‌خودرویی‌ها اعلام کردند قرارداد ایجاد شرکت مشترک در حوزه فروش و خدمات پس از فروش خودروهای تجاری را با بنز امضا کرده‌اند. در این شرایط، آن طور که منابع آگاه عنوان می‌کنند، تفاهم‌نامه همکاری مشترک ایران‌خودرو و بنز فعلا شرایط اجرایی ندارد و این موضوع از فضای اقتصادی کشور سرچشمه می‌گیرد.

به گفته آنها البته بنز آلمان به احتمال فراوان تا نیمه اسفندماه امسال قرارداد همکاری مشترک خود با ایران‌خودرو را در حوزه تولید موتور، به امضا خواهد رساند. بر این اساس، ایران‌خودرو ۳۰ درصد از سهام شرکت ایدم تبریز را در قالب قرارداد جوینت ونچر به بنز واگذار خواهد کرد. بر این اساس، خودروساز آلمانی به تولید موتورهای دیزلی در یکی از سالن‌های ایدم که هم‌اکنون در حال تخلیه و تجهیز است، خواهد پرداخت. هرچند هنوز تاریخ دقیق و رسمی امضای این قرارداد اعلام نشده، با این حال گفته می‌شود طرفین نیمه اسفندماه را برای عقد قرارداد مربوطه در نظر دارند.



نظرات

  • m m (6 اسفند 1396 ساعت 11:07)

    جمع کنید این مسخره بازیها رو.... بیشتر مردم پراید هم نمی توانند بخرند بعد شما میخواهید بنز تولید کنید اینم با این قیمت گذاری هاتون....