1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. مرجع رسیدگی به شکایت از خودروسازان، کجاست؟

مرجع رسیدگی به شکایت از خودروسازان، کجاست؟

6 تیر 1395
  • 3

مصرف‌کنندگان در صورت هرگونه نارضایتی از عملکرد خودروسازان و واردکنندگان خودرو به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ها مراجعه و شکایت کنند.

مصرف‌کنندگان از بالا بودن قیمت و پایین بودن کیفیت خودروهای داخلی ناراضی هستند. کارشناسان نیز معتقدند قیمت خودروهای وارداتی بالا بوده و باید کاهش یابد. تاخیر در تحویل خودروی فروخته شده نیز از جمله تخلفات رایج شرکت های واردکننده خودرو است.

در این میان بسیاری از شهروندان اگرچه از عملکرد خودروسازان و واردکنندگان خودرو ناراضی هستند اما از روند قانونی شکایت از شرکت‌های عرضه‌کننده خودرو آگاهی ندارند.

این در حالی است که براساس اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو که اخیرا ابلاغ و اجرایی شده است، مصرف‌کنندگان در صورت هرگونه شکایت از عملکرد خودروسازان و واردکنندگان خودرو می‌توانند به سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها مراجعه کنند.

طبق این قانون،‌ شکایت مصرف‌کنندگان از خودروسازان و واردکنندگان خودرو از طریق سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استانها و با نظارت سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان بررسی و رسیدگی خواهد شد.

در این میان اگر مصرف‌کننده از نتیجه رسیدگی در سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت ناراضی باشد، می‌تواند به هیات حل اختلاف خودرویی که دبیرخانه آن در سازمان صنعت، معدن و تجارت استانی قرار دارد، مراجعه و مجددا شکایت کند.

هیات حل اختلاف خودرویی موظف است ظرف 20 روز از تاریخ ثبت شکایت به موضوع رسیدگی و رای خود را صادر کند.


منبع:ایران جیب



نظرات

  • محسن محسن (9 مرداد 1397 ساعت 10:44)

    مرجع کجا بود
    خودروساز حلبی میسازه به قیمت خون **** میده دست ملت بدبخت خدمات پس از فروش درست حسابی هم ندارن
    ماشینم گارانتیش هنوز تموم نشده دوماه منتظر یه قطعه ۱۵۰هزارتومنی بودم که سایپا بفرسته نمایندگی برم عوض کنم نفرستاد تا اخرش خودم خریدم رفتم عوض کردم
    ادم یه الاغ بگیره سوارش بشه بهتره تا اینکه خودروی داخلی بگیره تازه اپشنا و کیفیت الاغ بهتر از این چیزاییه که اینا سرهم میکنن

  • ایرانی ایرانی (22 فروردین 1397 ساعت 13:52)

    مرجع شکایت از این مرجعی که معرفی شده کجاست؟؟؟ چون اصلا هیچ کاری انجام نمیدن . اینها یک زنجیره هستند و هوای هم رو دارن.

  • mj.king mj.king (6 تیر 1395 ساعت 11:44)

    مرجع؟؟؟هه..همچین جایی و جود نداره.....اگه هست فقط روی کاغذ....جک نگید بابا