1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. مسئولیت تعیین قیمت خودروهای وارداتی بر عهده شورای رقابت شد

مسئولیت تعیین قیمت خودروهای وارداتی بر عهده شورای رقابت شد

11 بهمن 1393
  • 4

رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان گفت: با توجه به انحصاری شدن واردات خودرو، مسوولیت قیمت‌گذاری خودروهای وارداتی برعهده شورای رقابت قرار گرفته است.

محمد جعفری در گفت‌وگویی اظهار کرد: شورای رقابت بر اساس اساسنامه و وظایف ذاتی خود، وظیفه قیمت‌گذاری کالاهای انحصاری را برعهده دارد.

وی با بیان این که شورای رقابت بر اساس همین اساسنامه وارد حوزه قیمت‌گذاری خودروهای داخلی شده است، خاطرنشان کرد: از هفته گذشته با مصوبه جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت بازار خودروهای وارداتی نیز انحصاری شده است.

رییس انجمن ملی حمایت از مصرف کنندگان ادامه داد: البته نکته مهم این است که انحصار شکل گرفته در بازار خودروهای وارداتی شدیدتر و پیچیده‌تر از انحصار در بازار خودروهای داخلی است. بنابراین وظیفه شورای رقابت در این حوزه سنگین‌تر خواهد بود.

وی افزود: یک خانواده نمایندگی واردات سه برند خودرویی خارجی را در اختیار دارد و به همین دلیل با منحصر شدن واردات خودرو به نمایندگی‌های رسمی، هم اکنون این خانواده بیش از 70 درصد بازار خودروهای وارداتی را در اختیار گرفتند.

جعفری با بیان این که شورای رقابت در گام نخست باید نسبت به قیمت‌گذاری خودروهای وارداتی اقدام کند، تصریح کرد: پس از آن شورای رقابت باید با توجه به قوانین ضد انحصار، در جهت خارج شدن روند واردات خودرو از وضعیت انحصاری فعلی تلاش کند.



نظرات

  • آفرین آفرین (11 بهمن 1393 ساعت 22:46)

    گل بود به سبزه نیز آراسته شد

  • محمدماجد محمدماجد (11 بهمن 1393 ساعت 20:34)

    شما زورتون ب ایران خودرو نرسید به گمروک میرسه اخه

  • پوریا ایرانی پوریا ایرانی (11 بهمن 1393 ساعت 16:38)

    چه شورایی شورایی که ماشین گرون میکنه

  • آرازدنت آرازدنت (11 بهمن 1393 ساعت 12:07)

    خدا به دادمون برسه خودروهای داخلی و قیمت گذاری کردن وضعیت این شده , اگه وارداتی ها روقیمت گذاری کنن چی میشه