1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. کاهش قیمت 100 تومانی گاز CNG

کاهش قیمت 100 تومانی گاز CNG

1 تیر 1394
  • 0

با تصویب هیئت دولت بهای فروش هر کیلوگرم گاز طبیعی فشرده (تحویلی به مصرف) از تاریخ ابلاغ تا پایان تابستان ۱۳۹۴، از شش هزار ریال به پنج هزار ریال کاهش یافت.

هیات وزیران روز یکشنبه در نشستی به ریاست حسن روحانی رئیس جمهور تصویب کرد که بهای فروش هر کیلوگرم گاز طبیعی فشرده (تحویلی به مصرف) از تاریخ ابلاغ تا پایان تابستان 1394، از 6000 ریال به 5000 ریال کاهش یابد.

همچنین هیات دولت با تصویب یکی از آیین نامه های قانون رفع موانع تولید و ارتقای نظام مالی کشور، به دستگاه‌های اجرایی اجازه داد تا کالاهای مورد نیاز طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای خود را تا سقف 30 درصد اعتبار مصوب سالانه به صورت غیرنقدی و یا اقساطی خریداری کرده و به پیمانکاران طرح‌های مذکور تحویل دهند.

آیین نامه موضوع انتشار اوراق بهادار مبتنی بر دارایی، از دیگر آیین نامه‌های قانون رفع موانع تولید و ارتقای نظام مالی کشور بود که به تصویب هیات وزیران رسید.

ارکان انتشار اوراق مبتنی بر دارایی، شرایط مطالبات و تسهیلات، شرایط اوراق مبتنی بر دارایی و شرایط صدور مجوز از مفاد آیین نامه یاد شده است.

همچنین براساس آیین نامه دیگری از قانون یاد شده، نحوه حمایت از متقاضیان و بهره برداران بخش های خصوصی و تعاونی در زمینه ایجاد و توسعه کشت‌های متراکم گلخانه‌ای با اولویت مصرف کنندگان بهینه آب و انرژی تعیین شده است.

همچنین حمایت‌ها و مشوق ها شامل اعطای یارانه سود و کارمزد تسهیلات بانکی (اعم از وجوه اداره شده و یا تسهیلات ناشی از تلفیق با منابع داخلی بانک) است و سهم آورده متقاضیان و بهره برداران با توجه به نوع طرح و توان مجری بین (10) تا (30) درصد مجموع سرمایه ثابت و در گردش تعیین می گردد.

در ادامه، تعدادی از پیشنهادهای دستگاه های اجرایی پس از بررسی، به تصویب هیات وزیران رسید.

دولت تولید، واردات، خرید و بکارگیری دستگاه های یونیزاسیون برای باران زایی به جز در امور تحقیقاتی را بدون مجوز کمیسیون علمی، تحقیقاتی و فناوری هیات دولت، ممنوع اعلام کرد.

منبع قطره


نظرات