1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. شروط ادامه حیات خودروهای چینی در ایران

شروط ادامه حیات خودروهای چینی در ایران

1 اردیبهشت 1394
  • 1

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: در صورت وقوع توافق هسته‌ای و ورود خودروسازان جهانی، خودروسازان چینی باید خود را برای رقابت با این شرکتها در ایران آماده کنند.

امرالله امینی در گفت‌وگویی اظهار کرد: در سه سال گذشته تحت تاثیر تحریم‌های بین‌المللی و خروج خودروسازان خارجی، چینی‌ها توانستند جای پای خود را در بازار خودروی ایران باز کنند.وی با بیان اینکه با این حال توافق قریب‌الوقوع هسته‌ای باعث بازگشت خودروسازان بزرگ جهانی به ایران خواهد شد، خاطرنشان کرد: اشتیاق خودروسازان خارجی برای حضور در ایران در حدی است که حتی زمزمه‌های حضور خودروسازان آمریکایی نیز شنیده می‌شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی ادامه داد: در این شرایط خودروسازان چینی اگر بخواهند در بازار خودروی ایران ماندگار شوند باید به سرعت در راستای کاهش قیمت و همچنین ارتقای کیفیت محصولات خود حرکت کنند.

وی افزود: با حضور خودروسازان جهانی در ایران صنعت خودرو به سمت رقابتی شدن حرکت خواهد کرد و در یک بازار رقابتی خودروسازی برنده خواهد بود که محصولاتش را در راستای نیاز و انتخاب مشتریان، تولید کند.

امینی با بیان اینکه خودروهای چینی در حال تولید در کشور از دو جنبه به‌روز بودن ظاهر خودرو و قیمت، تا حدی نیازهای مصرف‌کنندگان را برآورده می‌کنند، تصریح کرد:‌ با این حال با ورود خودروسازان جهانی، تولید خودروهای جدید با قیمت مناسب در کشور آغاز شده و چینی‌ها این مزیت رقابتی را تا حد زیادی از دست خواهند داد.

وی ادامه داد:‌ بنابراین در این شرایط شرکای ایرانی خودروسازان چینی حاضر در ایران باید چینی‌ها را اقناع کنند که اگر کیفیت محصولات خود را ارتقاء ندهند اقبال مصرف‌کنندگان ایرانی را از دست خواهند داد.

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی خاطرنشان کرد: خودروسازان چینی در صنعت خودروی ایران سرمایه‌گذاری کرده‌اند و ادامه حضور آنها در صورت تولید خودروهای با کیفیت، برای رقابتی‌تر شدن بازار از جمله در رقابت با خودروسازان اروپایی، مفید خواهد بود.

منبع ایسنا


نظرات

  • رخش جاده رخش جاده (1 اردیبهشت 1394 ساعت 15:46)

    آخ چی میشه تمام خودرو های چینی دم شو رو بزار رو کولشون و برن !!!!!!!!!!!!!!!!! خدایی راحت میشیم !!!!!