1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. پیشنهاد کاهش قیمت خودروهای چینی

پیشنهاد کاهش قیمت خودروهای چینی

5 اردیبهشت 1394
  • 1

عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان ایران گفت: پس از توافق هسته‌ای و ورود خودروسازان جهانی، بقای خودروسازان چینی در بازار ایران منوط به کاهش قیمت میانگین 20 درصدی محصولات آنها خواهد بود.

ساسان قربانی در گفت‌وگویی اظهار کرد: خودروسازان چینی صاحب تکنولوژی طراحی و تولید خودرو نبوده و محصولاتشان کپی شده خودروهای کره‌ای، ژاپنی، اروپایی و آمریکایی است.

وی با بیان اینکه البته خودروهای چینی از ظاهر به‌روزتری نسبت به برخی از خودروهای داخلی برخوردار هستند، خاطرنشان کرد: همین موضوع باعث اقبال برخی از مصرف‌کنندگان ایرانی به این محصولات در چند سال اخیر شده است.

عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان ایران ادامه داد: با این حال اگر خودروسازان جهانی به ایران آمده و در صنعت خودرو سرمایه‌گذاری کنند، به سرعت شاهد تولید خودروهای روز جهان با قیمت مناسب در ایران خواهیم بود.

وی افزود: در آن صورت خودروسازان چینی حاضر در ایران مزیت رقابتی ظاهر به‌روزتر نسبت به خودروهای داخلی را از دست خواهند داد و باید برای جبران این اتفاق در جهت کاهش قیمت میانگین 20 درصدی محصولاتشان حرکت کنند.

قربانی با بیان اینکه مونتاژکاران خودروهای چینی ‌می‌توانند به جای کاهش قیمت، کیفیت محصولاتشان را افزایش دهند، تصریح کرد: به عنوان مثال این شرکتها می‌توانند از یک سو کیفیت محصولاتشان را افزایش داده و از سوی دیگر قیمت‌ها را 10 درصد کاهش دهند به‌گونه‌ای که مزیت رقابتی خود را باز یابند.

وی خاطرنشان کرد: اگر چینی‌سازان بتوانند با افزایش کیفیت و کاهش قیمت با خودروسازان بزرگ جهانی در ایران رقابت کنند امر مفیدی خواهد بود در غیر این صورت چاره‌ای جز خداحافظی از بازار ایران ندارند.

منبع ایسنا


نظرات

  • علی فلاحت علی فلاحت (5 اردیبهشت 1394 ساعت 22:11)

    وی خاطرنشان کرد: اگر چینی‌سازان بتوانند با افزایش کیفیت و کاهش قیمت با خودروسازان بزرگ جهانی در ایران رقابت کنند امر مفیدی خواهد بود در غیر این صورت چاره‌ای جز خداحافظی از بازار ایران ندارند
    به این میگن اعتماد به نفس خودروسازان بزرگ جهانی در ایران؟؟؟؟؟؟نصف صنعت خودروسازی از چین قطعاتش رو وارد می کنه