1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. گرانترین و ارزان‌ترین خودروهای وارداتی به ایران در 6 ماه گذشته را بشناسید

گرانترین و ارزان‌ترین خودروهای وارداتی به ایران در 6 ماه گذشته را بشناسید

2 آبان 1396
  • 2

به گزارشی از روابط عمومی گمرک ایران، خودروی پورشه ماکان مدل 2017 گرانترین خودروی وارداتی در نیمه اول سال جاری بوده است.

در این مدت یک دستگاه خودروی پورشه ماکان 2017 ازکشور امارات و از طریق گمرک شهید باهنر به ایران وارد شده است که گرانترین خودروی وارداتی بود .

 گرانترین و ارزان‌ترین خودروهای وارداتی به ایران در 6 ماه گذشته را بشناسید

ارزش دلاری که در گمرک برای این خودرو قیمت گذاری شد و لقب گرانترین خودروی وارد شده را در 6 ماهه اول سالجاری به خود اختصاص داد به ارزش 101 هزار و 762 دلار و ارزش ریالی آن 3 میلیارد و 301 میلیون و 571 هزار ریال است که بر مبنای این قیمت حقوق و عوارض گمرکی از این خودرو دریافت شده است . این خودرو بنزینی 4 سیلندر، 1984 سی سی ، دنده اتومات با سقف کشویی و تودوزی چرم است.

بر اساس این گزارش خودروی سواری چانگان مدل نیوبنی تیپ 5MT ساخت چین هم ارزان ترین خودروی وارداتی به کشور در مدت یاد شده بوده است. ارزش دلاری ارزان ترین خودروی وارداتی که از کشور چین و از طریق منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان وارد کشور شده که 5 هزار و 663 دلار و ارزش ریالی آن 183 میلیون و 762 هزار و 792 ریال بوده است و بر مبنای ارزش گمرکی یاد شده حقوق و عوارض گمرکی از این خودرو دریافت شده است .

 گرانترین و ارزان‌ترین خودروهای وارداتی به ایران در 6 ماه گذشته را بشناسید

این گزارش حاکی است ، با پیاده سازی سامانه جامع گمرکی و الکترونیکی شدن تشریفات ترخیص تمامی کالاها ارتباط گمرک ایران با ثبت سفارش سازمان توسعه تجارت از طریق پنجره واحد تجارت فرامرزی الکترونیکی شده و پس از اخذ مجوز ثبت سفارش انواع خودرو با در نظر گرفتن مجوزهای ورود شامل استاندارد ، نمایندگی رسمی و دیگر مجوزهای مرتبط با واردات خودرو اطلاعات ثبت سفارش به تفکیک شماره شاسی خودروهای وارداتی به صورت الکترونیکی در پنجره واحد تجارت فرامرزی قرار می گیرد .

در زمان ترخیص خودرو تمامی مشخصات هر دستگاه خودرو شامل نوع خودرو، نشان تجاری، تیپ، سال ساخت، مدل ساخت، کشور سازنده، تعداد سیلندر، حجم موتور، تعداد محور، تعداد چرخ، تعداد درب، رنگ، شماره شاسی، شماره موتور و نوع سوخت (بنزینی، دیزل، نیمه دیزل، گازسوز، دوگانه سوز یا هیبریدی) تطبیق داده می شود .

همچنین با کمک گمرک الکترونیک ، گواهی های ترخیص خودرو نیز به صورت الکترونیکی جهت شماره گذاری خودرو در اختیار مرکز شماره گذاری خودرو قرار می گیرد .



نظرات

  • فرزاد فرزاد (2 آبان 1396 ساعت 19:39)

    اگه نرخ ارز در کشور واقعی بود، با پول الان یه سانتافه میشد دوتا از ماکان خرید ولی مگه میشه،مگه داریم!

  • علی علی (2 آبان 1396 ساعت 16:07)

    چرا دست از سر مالیات گمرکی بر نمیدارید مردم هرچیزی میخوان سوار بشن گناه نکردیم تو این مملکت بدنیا اومدیم