1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. ارزان ترین خودروها با موتور 8 سیلندر وی شکل

ارزان ترین خودروها با موتور 8 سیلندر وی شکل

16 اردیبهشت 1394
  • 0

همچنان که اقبال عمومی به سمت خودروهای دوستدار محیط زیست افزایش یافته و کم‌کم موتورهای کوچک‌تر زمام امور را به‌دست گرفته‌اند، موتورهای V-8 دوست‌داشتنی رفته‌رفته به حاشیه فرستاده شده‌اند. البته در این میان، صنعت اتومبیل حرکتی شگف‌انگیز و رو به جلو داشته است و قدرت موتورها به شکل خارق‌العاده‌ای افزایش یافته است؛ برای درک این موضوع تنها کافی است موتور ۷/۴ لیتری V-8 سال ۱۹۷۴ جنرال‌موتورز را درنظر بگیرید که با این حجم تنها ۲۱۵ اسب‌بخار تولید می‌کرد. این در حالی است که شورولت اکنون یک موتور ۲ لیتری توربوشارژر چهار سیلندر با قدرت ۲۶۰ اسب‌بخار ارائه می‌دهد.

 ارزان ترین خودروها با موتور 8 سیلندر وی شکل

ولی چقدر برای کنار گذاشتن موتورهای V8 آماده هستیم؟ در دوره‌ای به سر می‌بریم که V8ها روز به روز کمتر می‌شوند؛ ولی با این حال، هنوز هم گزینه‌های مقرون‌به‌صرفه‌ای برای داشتن یک موتور هشت سیلندر وجود دارند. در ادامه، یک لیست از پایین‌ترین قیمت‌ها آماده شده که در آنها می‌توان به مالکیت V-8 دست یافت. برای آن که عدالت رعایت شده باشد، هر نوع موتور خاص تنها یک بار در لیست لحاظ شده است؛ به عنوان مثال، خبری از داج چارجر R/T با موتور ۵/۷ لیتری همی نیست، به این دلیل که می‌توان همین موتور را به شکلی ارزان‌تر در یک رام در اختیار داشت.

داج رام 1500 تریدزمن V-8 مدل ۲۰۱۵، ۵/۷ لیتری،

۳۹۵ اسب‌بخار/ ۵۵۲ نیوتن‌متر، ۲۵۳۶۵ دلار

 ارزان ترین خودروها با موتور 8 سیلندر وی شکل

شاید با خود فکر کنید که رام اکسپرس ۲۷۴۲۰ دلاری یک خودروی قدرتمند ارزان‌قیمت و سرسخت با قابلیت‌های بالاست. قلب تپنده این پیکاپ پایه خشن، یک موتور نمادین ۵/۷ لیتری همی V-8 است. امّا یک گزینه ارزان‌تر برای رسیدن به این موتور همی نیز وجود دارد. به جای آن می‌توانید رام 1500 تریدزمن را انتخاب کنید تا قدرتی برابر ۳۹۵ اسب‌بخار و گشتاور حداکثری برابر ۵۵۱/۸ نیوتن‌متر دریافت کنید. در همین حال، شما ۶۹۰ دلار کمتر نسبت به یک رام 1500 تریدزمن با یک V-6 پرداخت خواهید کرد. راز این موضوع در این است که موتور همی می‌تواند با یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک قدیمی همراه شود. در نتیجه، قیمت آن نسبت به گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک جدید ارزان‌تر تمام می‌شود. در همین حال، گیربکس جدید سهم زیادی در افزایش بازدهی مصرف سوخت دارد. خلاصه این که: قدرت بالاتر در ازای پول کمتر.

فورد F-150 XL مدل ۲۰۱۵، ۵ لیتری V-8

۳۸۵ اسب‌بخار / ۵۲۵ نیوتن‌متر، ۲۸۲۱۰ دلار

 ارزان ترین خودروها با موتور 8 سیلندر وی شکل

ارزان‌ترین راه برای رسیدن به یک موتور V-8 در فورد F-150 جدید با بدنه آلومینیومی استفاده از مدل با کابین معمولی و بارگیر کوچک XL با دیفرانسیل عقب است. موتور ۵ لیتری V-8 به تنهایی ۱۵۹۵ دلار نسبت به موتور پایه ۳/۵ لیتری V-6 گران‌تر تمام می‌شود؛ به این معنا که این گزینه درست در بین دو گزینه موتورهای V-6 اکوبوست F-150 قرار می‌گیرد و انتخاب هوشمندانه‌ای از نظر قیمت به حساب می‌آید. گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته اتوماتیک به صورت استاندارد است، ولی بیشتر از این امکاناتی در مدل XL وجود ندارد. مدل پوست و استخوان XL بدون سی‌دی پلیر، پنجره‌های اتوماتیک و قفل‌شونده و سیستم کروز کنترل، همراه با قدرت کلاسیک V-8 می‌تواند از عهده هر کاری به خوبی برآید.

شورولت سیلورادو 1500 WT مدل ۲۰۱۵، ۵/۳ لیتری Ecotec3 V-8

۳۵۵ اسب‌بخار / ۵۱۹ نیوتن‌متر، ۲۸۴۹۵ دلار

 ارزان ترین خودروها با موتور 8 سیلندر وی شکل

موتور ۵/۳ لیتری V-8 که ریشه‌هایش به سال ۱۹۵۵ میلادی برمی‌گردد، اولین بار در نسل اول از شورولت سیلورادو در سال ۱۹۹۲ به صنعت اتومبیل معرفی شد. تمام این تاریخ اتومبیل‌سازی تنها با ۲۸۴۹۵ دلار در قالب یک شورولت سیلورادو 1500 مدل ۲۰۱۵ با کابین معمولی، باکس استاندارد و دیفرانسیل عقب در اختیار شما خواهد بود. در شرایط استاندارد، موتور ۵/۳ لیتری Ecotec3 V-8 قدرتی به اندازه ۳۵۵ اسب‌بخار از خود تولید می‌کند. مطمئناً موتورهای بزرگ‌تر و قدرتمندتر V-8 با پرداخت هزینه اضافی در دسترس قرار دارند، ولی هدف در اینجا رسیدن به موتور V-8 با کمترین قیمت است.

نیسان NV2500HD مدل ۲۰۱۵، ۵/۶ لیتری V-8

۳۱۷ اسب‌بخار / ۵۲۲ نیوتن‌متر، ۲۹۴۳۵ دلار

 ارزان ترین خودروها با موتور 8 سیلندر وی شکل

نیسان NV2500HD کارگو ون مدل ۲۰۱۵ نسبت به سایر خودروهای موجود در این لیست، از شجره‌نامه اسپورتی کمتری برخوردار است. ولی در همین حال، در ازای یک قیمت منطقی، پیشرانه V-8 را در اختیار شما قرار می‌دهد. این خودرو که به صورت ون مسافری با گنجایش ۱۲ سرنشین نیز در دسترس است، از موتور ۵/۶ لیتری V-8 نیسان به همراه گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک استفاده می‌کند. قدرت ۳۱۷ اسب‌بخار و گشتاور حداکثر ۵۲۲ نیوتن‌متر به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. با توجه به اینکه این مدل یک «کارگو ون» است، تجهیزات داخلی در آن پراکنده شده‌اند. آپشن‌هایی مانند دو ارتفاع برای سقف کابین، طرح‌های مختلف داخل کابین، کشوهای ذخیره وسایل در زیر صندلی‌ها، سیستم راهبری و یک دوربین نمای عقب، از جمله مواردی هستند که برای تجهیز NV2500HD می‌توان به کار برد. بنابراین، این خودرو مسلماً اسپورتی مقرون‌به‌صرفه با موتور V-8 نیست، ولی شاید تطبیق‌پذیرترین این خودروها باشد.

تویوتا تاندرا SR مدل ۲۰۱۵، ۴/۶ لیتری V-8

۳۱۰ اسب‌بخار / ۴۴۳ نیوتن‌متر، ۲۹۶۱۰ دلار

 ارزان ترین خودروها با موتور 8 سیلندر وی شکل

تویوتا برای تاندرا دو نوع موتور V-8 در دسترس قرار می‌دهد. گزینه کوچک‌تر و در همین حال، ارزان‌تر، یک موتور ۴/۶ لیتری است که قدرتی به اندازه ۳۱۰ اسب‌بخار و گشتاوری به اندازه ۴۴۳ نیوتن‌متر تولید می‌کند. این در حالی است که موتور بزرگ‌تر ۵/۷ لیتری قدرت و گشتاور بیشتری دارد و با قیمت ۳۰۳۱۵ دلار می‌توان آن را تهیه کرد. ولی مصرف سوخت آن در شرایط بدتری نسبت به موتور ۴/۶ لیتری V-8 قرار می‌گیرد. موتور ۴/۶ لیتری که تنها در نسخه‌های دو کابین تاندرا ارائه می‌شود، بر اساس تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا مصرف سوختی برابر ۱۵/۷ لیتر در شهر، ۱۲/۴ لیتر در جاده و ۱۴/۷ لیتر به صورت ترکیبی در هر ۱۰۰ کیلومتر دارد. این موتور به صورت استاندارد با یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک همراه است.

شورولت اکسپرس کارگو مدل ۲۰۱۵، ۴/۸ لیتری Vortec V-8

۲۸۵ اسب‌بخار / ۴۰۰ نیوتن‌متر، ۳۰۵۵۰ دلار

 ارزان ترین خودروها با موتور 8 سیلندر وی شکل

موتور ۴/۸ لیتری موجود در شورولت اکسپرس کارگوی مدل ۲۰۱۵، همانند موتور ۵/۳ لیتری سیلورادو در طول زمان مراحل پیشرفت خود را پیموده و از اولین روزهای معرفی‌اش تاکنون، اضافه‌شدن مواردی مانند سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها و بسیاری آپگریدهای دیگر را به چشم دیده است. در یک نمونه کاربردی از استفاده از این نوع موتور، قدرتی به اندازه ۲۸۵ اسب‌بخار و حداکثر گشتاوری به اندازه ۴۰۰ نیوتن‌متر کافی است تا این غول عظیم‌الجثه با اعتماد به نفس به حرکت خود ادامه دهد. ارزان‌ترین گزینه خرید با این موتور، مدل با فاصله محوری و کابین استاندارد از اکسپرس ون است.

فورد موستانگ GT مدل ۲۰۱۵، موتور ۵ لیتری V-8

۴۳۵ اسب‌بخار / ۵۴۲ نیوتن‌متر، ۳۳۱۲۵ دلار

 ارزان ترین خودروها با موتور 8 سیلندر وی شکل

فورد موستانگ ۲۰۱۵ با موتور جدید اکوبوست چهار سیلندر توربوی خود، سر و صدای زیادی به پا کرد؛ این در حالی است که این خودروی قدرتمند اصیل امریکایی هنوز هم می‌تواند یک موتور وحشی V-8 داشته باشد. ارزان‌ترین موستانگ با موتور V-8، مدل پایه GT است که به صورت استاندارد با یک موتور ۵ لیتری کایوت با قدرت ۴۳۵ اسب‌بخار و یک گیربکس دستی ۶ دنده عرضه می‌شود. این در حالی است که امکاناتی مانند چراغ‌های جلوی HID، یک دوربین نمای غقب و سیستم Ford Sync نیز به صورت استاندارد در آن موجود هستند. البته در این سطح از قیمت پکیج عملکرد GT را به ارزش ۲۴۹۵ دلار را از دست می‌دهید که برای شما یک سیستم تعلیق سخت‌تر، ترمزهای بهتر و آپگرید چرخ‌ها و تایرها را به همراه خواهد داشت.

شورولت کامارو SS مدل ۲۰۱۵، ۶/۲ لیتری V-8

۴۲۶ اسب‌بخار / ۵۶۹ نیوتن‌متر، ۳۴۵۰۰ دلار

 ارزان ترین خودروها با موتور 8 سیلندر وی شکل

این خودروی عضلانی جنرال‌موتورز نیز راه خود را به لیست ارزان‌ترین گزینه‌ها برای داشتن V-8 پیدا کرده است و با موتور قدرتمند ۶/۲ لیتری LS3 V-8 با قدرت ۴۲۶ اسب‌بخار، باعث شده تا شورولت دارای ۳ نماینده در این لیست باشد. پنجمین نسل از کامارو در سال ۲۰۱۰ رونمایی شده و همیشه به عنوان یکی از بازیگران اصلی در رقابت بین خودروهای عضلانی حاضر بوده است. چابکی، طراحی برجسته و عملکرد قدرتمند، باعث شده تا کامارو پا به پای فورد موستانگ GT با قدرت ۴۳۵ اسب‌بخار و داج چلنجر R/T با قدرت ۳۷۵ اسب‌بخار پیش برود.

داج چلنجر R/T اسکت پک مدل ۲۰۱۵، ۶/۴ لیتری V-8

۴۸۵ اسب‌بخار / ۶۴۴ نیوتن‌متر، ۳۹۴۹۰ دلار

 ارزان ترین خودروها با موتور 8 سیلندر وی شکل

شاید چلنجر هل‌کت با قدرت ۷۰۷ اسب‌بخار خود، نگاه خیلی از افراد را به خود جلب کرده باشد، ولی نقطه برجسته خط تولید خودروی عضلانی داج، حتماً چلنجر R/T اسکت پک است. R/T اسکت پک که تاریخی ۴۵ ساله را در خود جای داده است، موتور غول‌پیکر ۶/۴ لیتری V-8 تنفس طبیعی را به همراه دارد که باعث می‌شود که چلنجر SRT 392 با قیمت ۴۶۹۹۰ دلار به زیر ۴۰ هزار دلار برسد. در این مدل، مقرون‌به‌صرفه بودن سری R/T و عملکرد سری SRT با یکدیگر ترکیب شده و با قدرت ۴۸۵ اسب‌بخار، شتاب صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعتی برابر ۴/۲ ثانیه ایجاد شده است. برای انتقال قدرت می‌توان از هر کدام از گزینه‌های گیربکس دستی ۶ دنده Tremec یا گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک (با هزینه ۱۴۰۰ دلار) استفاده کرد.

هیوندای جنسیس 5.0 مدل ۲۰۱۵، ۵ لیتری V-8

۴۲۰ اسب‌بخار / ۵۱۹ نیوتن‌متر، ۵۱۵۰۰ دلار

 ارزان ترین خودروها با موتور 8 سیلندر وی شکل

مدل جدید هیوندای جنسیس ۲۰۱۵ نسبت به نسخه قبلی این سدان کره‌ای لوکس، بسیار بهتر شده است؛ کیفیت طراحی داخلی ارتقا یافته و عملکرد رانندگی در آن به رقیبان ژاپنی و آلمانی‌اش نزدیک‌تر شده است. در همین حال مزیّت عمده آن در این است که با قیمت بسیار کمتری نسبت به رقیبان در دسترس قرار می‌گیرد. در حالی که تصور بر این است که موتور ۳/۸ لیتری V-6 با قدرت ۳۱۱ اسب‌بخار، جذابیت زیادی برای هیوندای جنسیس ۲۰۱۵ به همراه داشته باشد، انتخاب موتور ۵ لیتری با داشتن قدرت ۴۲۰ اسب‌بخار، می‌تواند هیجان بیشتری برای راننده جنسیس ایجاد کند. همراه با موتور V-6 می‌توان از سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک می‌توان استفاده کرد؛ ولی با موتور ۵ لیتری در جنسیس، تنها می‌توان با استفاده از گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک، قدرت را به چرخ‌های عقب منتقل کرد.

منبع پدال


نظرات