1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. قیمت 98 میلیون تومانی خودرو شاسی بلند چینی سایپا، خریداران را غافلگیر کرد

قیمت 98 میلیون تومانی خودرو شاسی بلند چینی سایپا، خریداران را غافلگیر کرد

28 آبان 1393
  • 16

مذاکرات شرکت خودروسازی چینی چانگان با شرکت سایپا در حالی این روزها داغ‌تر شده است که با احتساب سود 16 میلیون تومانی تسهیلات مالی، محصول شاسی بلند این خودروساز برای پیش‌خرید کنندگان آن حدود 98 میلیون تومان تمام می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، خودرو CS35 محصول جدیدی است که شرکت سایپا قصد دارد آن را با مشارکت شرکت سازنده چینی یعنی چانگان به بازار عرضه کند. به همین منظور در اواسط تابستان امسال، تعدادی از این خودرو توسط نمایندگی‌های سایپا پیش‌فروش شد و قرار بود این خودرو با پیش‌پرداخت 40 میلیون تومانی و تسهیلات 25 میلیون تومانی به خریداران عرضه شود.

هرچند در قرارداد پیش فروش CS35 عنوان شده است که خودرو با قیمت روز به مشتریان تحویل داده خواهد شد، اما تصور بسیاری از ثبت نام کنندگان این بود که قیمت نهایی این خودرو 5 یا 6 میلیون تومان بالاتر از نرخ محاسباتی اولیه باشد.

این در حالی است که شرکت سایپا در زمان ارسال دعوت‌نامه برای خریداران، قیمت این خودرو را طوری اعلام کرده که خارج از تصور برخی مشتریان بوده است.

عباس میرزایی، یکی از خریداران خودرو CS35 در این مورد به خبرنگار فارس گفت: مرداد ماه امسال برای خرید این خودرو در یکی از نمایندگی‌های فروش شرکت سایپا ثبت‌ نام کردم و در آن زمان به ما اعلام کردند که با پیش‌پرداخت 40 میلیون تومانی و وام 25 میلیون تومانی، صاحب این خودرو خواهیم شد.

وی افزود: پیش فروش این خودرو در مدت 2 روز انجام و ظرفیت فروش آن تکمیل شد، اما بعد از مدتی اعلام کردند که قیمت خودرو 17 میلیون تومان افزایش یافته و باید برای خرید آن باید 82 میلیون تومان پرداخت کنید.

قیمت 98 میلیون تومانی چانگان

میرزایی توضیح داد:‌ در نهایت و بعد از این اتفاق، دعوت‌نامه شرکت سایپا به دستمان رسید که برای تحویل خودرو باید در مجموع 98 میلیون تومان پرداخت کنیم و در واقع برای وام 25 میلیون تومانی، سود 16 میلیون و 37هزار تومانی منظور شده بود.

به گفته وی، با این حساب سود تسهیلات 25 میلیون تومانی خرید CS35 حدود 48 درصد محاسبه شده است.

این خریدار ادامه داد:‌ شرکت سایپا به ما اعلام کرد اگر در مدت یک هفته نسبت به پرداخت 17 میلیون تومان پول نقد اقدام نکنید، ممکن است برای تحویل خودرو حدود دو ماه دیگر معطل شوید.

وی با بیان اینکه زمان تحویل CS35 آذرماه اعلام شده بود، گفت: پس از اعلام افزایش قیمت این خودرو از سوی سایپا، برای انصراف و دریافت مبلغ پیش‌پرداخت اقدام کردیم، ولی نمایندگی سایپا به ما اعلام کرد که پولتان را دو ماه بعد از تاریخ انصراف می‌توانیم پرداخت کنیم.

وی با طرح این سوال که حقوق مصرف‌کننده و ایجاد اطمینان برای وی از سوی شرکت‌های خودروساز در چه جایگاهی قرار دارد، از وزیر صنعت خواست تا به مشکل خریداران متضرر محصولات چانگان رسیدگی کند.

قیمت 98 میلیون تومانی چانگان

مصباح، یکی دیگر از خریداران CS35 نیز به فارس گفت: محاسبه نرخ سود بالا برای تسهیلات خرید این خودرو باعث شد تا از خرید انصراف دهیم.

وی ادامه داد: در قرارداد خرید خودرو آمده بود که در صورت انصراف، پولمان پس از گذشت 20 روز کاری پرداخت می‌شود ولی در برگه انصراف این زمان، یک ماه ذکر شده اما در نمایندگی سایپا به ما اعلام کردند که پرداخت پول حداقل دو ماه زمان می‌برد.

به گفته وی، در حال حاضر انصراف دهندگان از خرید CS35 با ابهام روبرو هستند و نمی‌دانند چه زمانی می‌توانند پول خود را پس بگیرند.

امیری، معاون مالی سایپا اخیراً در این مورد به فارس گفته بود: پول انصراف دهندگان در مدت یک ماه به آنها پرداخت می‌شود و البته از روز اعلام انصراف تا روز دریافت پول، سودی برای آنها لحاظ نخواهد شد.

به گزارش فارس، این مسئله در حالی اتفاق افتاده که طبق اعلام قبلی شورای رقابت و وزارت صنعت قرار بود نظارت دقیقی بر عملکرد شرکت‌های خودروساز و نحوه انعقاد قرارداد آنها با مشتریان وجود داشته باشد.

قیمت 98 میلیون تومانی چانگان



نظرات

  • mj.king mj.king (30 آبان 1393 ساعت 20:02)

    توزمینه خودرو در ایران دیگه هر خبری که میشنوم اصلا برام تعجب آور نیست...چون همه چی از دست اینا بر میاد
    مثلا فردا اخبار بگه ایران خودرو مرسدس بنز و تویوتا و بی او و رو با هم خریده هم برام چیز عادیه....البته دور از جون اون شرکتا!....خودتونو اذیت نکنید چی مهمی نیست!!!!

  • علی قربون علی قربون (30 آبان 1393 ساعت 01:20)

    خدای خوب بازی مون میدن نقدینگی مون روز به روز بالا میره تو این بازار انحصاری خوبه والا خوشگل دو دستی پولو تقدیم انحصارگرای بزرگ و ضایع کن حقوق خلق میکنیم.توجه فرمودید دو دستی

  • آفرین آفرین (29 آبان 1393 ساعت 23:17)

    آخر قضیه هم شرکت سایپا برنده است چون همیشه حق با فروشنده است دلش خواست قیمت محصولش را گران کرد خب حرفی نیست

  • محمدماجد محمدماجد (29 آبان 1393 ساعت 12:52)

    98 میلیون تومن مگه کیسه خلیفست که اینقدر میگن

  • سروش رفیعی سروش رفیعی (29 آبان 1393 ساعت 11:29)

    این حقیر شمردن مطلق مردم رو نشون میده

  • پیمان ج پیمان ج (28 آبان 1393 ساعت 23:20)

    خدایی چی بگم؟؟ نه میشه خندید نه میشه گریه کرد به حاله خودمون. تا زمانیکه خودمون سر خودمون بخوایم کلاه بزاریم هیچ پیشرفتی در جامعه ما صورت نمی گیره. یه مقدار درکم خوببه خدایی. آدم هاج و واج میمونه.

  • آریوبر آریوبر (28 آبان 1393 ساعت 21:36)

    مارو چی فرض کردن دقیقا

  • مسعود معمر مسعود معمر (28 آبان 1393 ساعت 18:46)

    من حاضرم با 90 تومن یه ماشین ژاپنی چپی بخرم ولی این پول رو تو جیب اینا نریزم .

  • پوریا ایرانی پوریا ایرانی (28 آبان 1393 ساعت 15:46)

    خدایی ما چرا ماشینه که چینیه و بعضی ها هم که میگن نقطه ضعف هایی داره رو باید بگیریم من اگه 90 تومن داشتم میرفتم یه ذره پول جورمیکردم یه رنو داستر که ماشین خوبی هستو میخرم

  • امیدپ امیدپ (28 آبان 1393 ساعت 15:16)

    واقعا عجیبه؟!

  • حامدمیت حامدمیت (28 آبان 1393 ساعت 14:07)

    اخه وقتی پراید 20 میلیون باشه این انقدر نباشه

  • جرمی جرمی (28 آبان 1393 ساعت 12:03)

    سایپا بجای اینکه از چینیها کار زیاد وروزبروز بهتر شدن رو یاد بگیره .میره دوره چطور سر ....... ، میبینه !!!!!!!

  • حمید جلالیان حمید جلالیان (28 آبان 1393 ساعت 12:02)

    معاون مالی سایپا اخیراً در این مورد به فارس گفته بود: پول انصراف دهندگان در مدت یک ماه به آنها پرداخت می‌شود و البته از روز اعلام انصراف تا روز دریافت پول، سودی برای آنها لحاظ نخواهد شد.
    بعد این آقای معاون بفرمایند که سود پول این یک ماه تو جیب کی میره؟؟؟؟؟؟؟؟

  • الکترونیک قدرت الکترونیک قدرت (28 آبان 1393 ساعت 10:55)

    جالبه مردم ما به هیچ ماشینی نه نمیگن...در عرض 2 روز تمام ظرفیت ثبت نام پر میشه...

  • لادیزایران لادیزایران (28 آبان 1393 ساعت 10:30)

    هر دم از این باغ بری میرسد تازه تر از تازه تری میرسد
    حداقل آقایان برای قیمت گذاری یک مقایسه ای با خودروهای مشابه میکردند خوب کسی که بخواد شاسی بلند سوار شود توی این رنج میره یک رنو داستر میخره

  • حسین معمار حسین معمار (28 آبان 1393 ساعت 10:26)

    ما هم شدیم بازیچه دست اینا..خدایی من اگه 90 تومن داشتم 10 تومن قرض یهودم میکردم میرفتم اوپیروس میخریدم شرف داره به این...