1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. تعرفه ی جدید کارواش اعلام شد

تعرفه ی جدید کارواش اعلام شد

26 آذر 1396
  • 0

رییس اتحادیه دارندگان تعمیرگاه و اتوسرویس و توقفگاه و پارکینگ تهران ضمن اعلام تعرفه‌های کارواش، تاکید کرد: هیچ یک از نرم‌افزارهایی که برای ارائه خدمات کارواش تهیه شده یا افرادی که به شکل سیار کار می‌کنند، مورد تایید اتحادیه نیستند.

 تعرفه ی جدید کارواش اعلام شد

علیرضا راسی اظهار کرد: برای دریافت خدمات در یک کارواش شست‌وشو، صفرشویی، جاروبرقی و همه بخش‌ها قیمت خاص خود را دارد که این قیمت مشخص است و واحدهای مختلف ملزم به رعایت آن هستند.

وی گفت: البته باید توجه داشت که در میان کارواش‌ها کیفیت آنها هم مهم است. به عنوان مثال ممکن است فردی ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه کرده باشد و یک مجموعه شامل کافی‌شاپ، پمپ‌ بنزین و کارواش و بخش‌های دیگر را راه‌اندازی کرده باشد. آیا واقعا می‌توان انتظار داشت که این فرد هم به اندازه سایر واحدها بابت ارائه خدمات شست‌وشو هزینه دریافت کند؟

کارواش‌های سیار مورد تایید نیست

این رییس اتحادیه درباره کارواش‌های سیار توضیح داد و اظهار کرد: خودرو کالایی سرمایه‌ای تلقی می‌شود، حال اگر افرادی که مایل به فعالیت در این زمینه هستند محلی ثابت برای خود در نظر گرفته و از طریق ما پروانه بگیرند، می‌توانیم خدمات آنها را تایید کنیم. اما در شرایطی که این اتفاق رخ ندهد هیچ یک از این خدمات مورد تایید اتحادیه نیست.

راسی همچنین افزود: با توجه به بحران آب کشور باید به وضعیت کارواش‌ها دقتی ویژه داشت و در مورد قیمت‌های آنها نیز معمولا هیات مدیره اتحادیه تمام این شرایط را لحاظ می‌کند تا رقمی منطقی برای این بخش تعیین شود.

وی با تاکید بر این‌که در سال‌های گذشته کارواش‌ها یکی از مراکزی بودند که کمترین شکایات مردمی را به همراه داشته‌اند، بیان کرد: برهمین اساس اکنون بیشترین متقاضی دریافت پروانه و فعالیت در این بخش را شاهد هستیم و حتی تعداد افرادی که برای احداث کارواش اقدام می‌کنند نسبت به افرادی که برای دریافت پروانه تعمیرگاه مراجعه می‌کنند بیشتر است.

95 درصد کارواش‌های تهران سنتی هستند

رییس اتحادیه دارندگان تعمیرگاه و اتوسرویس همچنین اظهار کرد: در حال حاضر در شهر تهران بیش از ۱۰۰ کارواش مجاز وجود دارد که در میان آنها شاید پنج درصد نیمه اتوماتیک، برقی و تمام اتوماتیک باشند، اما بیشتر کارواش‌های تهران به سبک سنتی در حال فعالیت هستند.

راسی یادآور شد: بیش از ۱۰۰ واحد برای ارائه‌ خدمات کارواش متقاضی دریافت پروانه کسب هستند.

پرداخت انعام اختیاری است

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: اگر مردم در دریافت این خدمات با مشکلی مواجه شوند از طریق اعلام به اتحادیه، بازرسان ما سریع موضوع را پیگیری می‌کنند.

راسی گفت: پرداخت انعام در کارواش‌ها مورد تایید اتحادیه نیست و این موضوع امری اختیاری است که مشتری می‌تواند براساس میل و خواست خود این رقم را پرداخت کند. اما در غیر این صورت دریافت اجباری انعام تخلف محسوب می شود و قابلیت پیگیری دارد.


 تعرفه ی جدید کارواش اعلام شد

منبع ایسنا


نظرات