1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. سرانجام خودروهای متوقف شده در گمرک مشخص شد

سرانجام خودروهای متوقف شده در گمرک مشخص شد

5 بهمن 1396
  • 0

با نامه وزیر صنعت، معدن و تجارت به وزارت امور اقتصادی و دارایی، خودروهای موجود در گمرک که به دلیل عدم ثبت سفارش و بالاتر بودن ارزش از سقف ۴۰ هزار دلار، در گمرک متوقف شده بودند ترخیص می‌شوند. همچنین واردات خودروهای مدل ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ موجود در گمرک نیز آزاد شد.

 سرانجام خودروهای متوقف شده در گمرک مشخص شد

اخیرا دولت دستورالعمل ساماندهی و مدیریت واردات خودرو را تصویب کرد. براساس این دستورالعمل واردات خودروهای با سقف قیمتی بیش از ۴۰ هزار دلار ممنوع شد.

این دستورالعمل باعث شد خودروهایی که قیمتی بیش از ۴۰ هزار دلار داشته و پیش از این وارد گمرک شده بودند به سد دستورالعمل جدید برخورد کرده و ترخیص آنها متوقف شود. به دنبال این موضوع رییس سازمان توسعه تجارت در مکاتبه با وزیر صنعت، معدن و تجارت خواستار تعیین تکلیف این خودروها شد.

طبق درخواست مجتبی خسروتاج - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت - خودروهای با ارزش کمتر و بیشتر از ۴۰ هزار دلار که پیش از این بدون ثبت سفارش وارد گمرک شده بودند یا ثبت سفارش آنها منقضی شده بود و همچنین خودروهای با مدل ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ موجود در گمرک، با تعرفه‌های جدید گمرکی امکان ترخیص و واردات را خواهند داشت.

همچنین طبق درخواست مربوطه شرکت افرا موتور نیز مجاز شده برای انجام تعهدات قبلی خود، نسبت به واردات خودرو اقدام کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با درخواستهای سازمان توسعه تجارت برای تعیین تکلیف خودروهای متوقف در گمرک موافقت کرده و موضوع را به وزارت امور اقتصادی و دارایی اعلام و مراتب برای اجرا به گمرکات کل کشور اعلام شده است.

منبع ایسنا


نظرات