1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. ایرانی ها چه نوع خودرویی هایی را بیشترمی پسندند؟

ایرانی ها چه نوع خودرویی هایی را بیشترمی پسندند؟

20 آذر 1396
  • 0

شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در حاشیه دومین نمایشگاه خودروی تهران اقدام به نظرسنجی از بازدید کنندگان نمایشگاه کرد و نتایج آن به صورت آنلاین در غرفه این شرکت به نمایش درآمد. در این تحقیق از یک هزار و ۵۴۳ نفر از بازدیدکنندگان در خصوص بودجه خرید خودرو، خودرو مورد علاقه، کشور سازنده مورد علاقه و اصلی ترین معیار خرید خودرو سوال شده است که ۸۴% از پاسخ دهندگان آن را آقایان تشکیل می دهند. در ادامه برخی از نتایج منتشر می شود.

 ایرانی ها چه نوع خودرویی هایی را بیشترمی پسندند؟

استحکام و ایمنی اولویت اصلی مصرف کنندگان برای خرید خودرو

نتایج این تحقیق در خصوص اولویت اصلی افراد برای خرید خودرو (به جز قیمت) نشان می دهد که اولویت اصلی ۳۳% از افراد، بالا بودن استحکام و ایمنی خودروها بوده است و ۲۹% افراد نیز قدرت و شتاب خودرو را اصلی ترین اولویت خود در انتخاب خودرو بیان کرده اند. پس از آن معیارهای زیبایی ظاهری با ۱۳%، کیفیت بدنه با ۱۱% و خدمات پس از فروش با ۹% اصلی ترین شاخصه های انتخاب خودرو برای مصرف کنندگان می باشند. در این میان پایین بودن مصرف سوخت خودرو با ۵ درصد کمترین فراوانی را کسب نموده است.

رغبت ایرانی ها به خرید خودروهای آلمانی

پاسخ های افراد در خصوص میزان تمایل به خرید برندهای خارجی نیز نشان می دهد برندهای خودروی آلمانی با ۲۷% فراوانی همچنان بالاترین رتبه را در میان کشورهای سازنده خودرو کسب نموده اند. پس از آن برندهای ژاپنی با ۲۰% ، فرانسوی با ۱۹% و کره ای با ۱۴% قرار دارند. تنها ۶% از بازدیدکنندگان اولویت اول خرید خودروی خود را به خرید برندهای چینی اختصاص داده اند.

خودروهای شاسی بلند توجه مصرف کنندگان را به خود جلب کرده است

از موضوعات جذاب در حوزه خودرو میزان تمایل مشتریان به خرید کلاس های متفاوت خودرو است. بر همین اساس از بازدیدکنندگان در خصوص “نوع خودروی مورد علاقه” نیز سوال شده است. نتیجه جالب توجه در نتایج، تمایل ۶۳% افراد به خرید انواع خودروهای SUV است. در مقابل ۲۵% افراد تمایل به خرید خودروهای سدان دارند و تنها ۱۲% تمایل به خرید خودروی هاچ بک داشته اند. توزیع تمایل بانوان به خرید انواع کلاس های خودرو، ۵۶% خودروهای شاسی بلند، ۲۸% خوروی سدان و ۱۵% مدل های هاچ بک بوده است.

 ایرانی ها چه نوع خودرویی هایی را بیشترمی پسندند؟



نظرات