1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. خودروهایی که گران شدند، کیفیت‌شان هم افزایش یافته است !!!

خودروهایی که گران شدند، کیفیت‌شان هم افزایش یافته است !!!

19 تیر 1396
  • 2

خودروهایی که گران شد، کیفیت‌شان افزایش یافته است !!! واقعا باور کنیم ؟

مدیر شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت و شواری رقابت، متولی پیگیری افزایش کیفیت در خودروهای داخلی هستند.

اشکان گلپایگانی در حاشیه مراسم روز ملی صنعت و معدن در جمع خبرنگاران گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت برای گروه های مختلف قیمتی خودروها داخلی، هدف گذاری را انجام داده و یک سطوح کیفی را در سال گذشته و سال ۹۶ تعریف کرده است.

 خودروهایی که گران شدند، کیفیت‌شان هم افزایش یافته است !!!

مدیر شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در خصوص افزایش قیمت برخی از خودروهای داخلی بر اساس افزایش کیفیت اظهار کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین شواری رقابت، متولی پیگیری افزایش کیفیت در خودروهای داخلی هستند.

وی افزود: شورای رقابت نیز بر اساس اهدافی که در اختیارش قرار گرفته، تغییرات خودروها را نسبت به ابتدای سال ۹۵مقایسه کرده و بر مبنای آن مجوزهای افزایش قیمت و یا توقف قیمت را صادر کرده است.

وی ادامه داد : بدون استثنا تمامی خودروهایی که مجوز افزایش قیمت را گرفته اند با افزایش کیفیت همراه بوده اند. حتی بعضی از خودروها نیز افزایش کیفیت داشته اما به دلیل اینکه به متوسط هدف کیفی تعیین شده نرسیده بودند، مجوز افزایش قیمت را دریافت نکرده اند.

گلپایگانی تصریح کرد : البته افزایش کیفیت را با تغییر ستاره کیفی خودروها نباید سنجش کرد. برای تغییر ستاره یک رنج وسیعی از امتیاز منفی اتفاق خواهد افتاد. به عنوان مثال یک خودرو تک ستاره می تواند ۱۸۰ نمره منفی داشته باشد و یک خودرو تک ستاره دیگر ۳۰۰ امتیاز منفی را ثبت کرده باشد. در نتیجه روند افزایش کیفیت در خودروهایی که افزایش قیمت داشته اند، اتفاق افتاده اما منجر به تغییر ستاره نشده است.

گلپایگانی در پاسخ به این پرسش که درخواست خودروسازان جهت افزایش قیمت، افزایش میزان حقوق و دستمزد کارگران بود و نه افزایش کیفیت محصولات بیان داشت : بله اینکه خودروسازها درخواست افزایش قیمت را بر اساس افزایش میزان حقوق و دستمزد کارگران و هزینه تولید بدهند امری طبیعی است اما شورای رقابت مجوز افزایش قیمت و استفاده از این ابزار را تنها به خودروسازانی خواهد داد که با محصولاتشان نیز با افزایش کیفیت همرا بوده باشند.



نظرات

  • محمد تقی روانی محمد تقی روانی (19 تیر 1396 ساعت 14:06)

    اصلا انتظار ندارم مطالبم رو به نمایش بزارین فقط دنبال اینم که میزان شناخت هیئات تحریریه شمارو از شعور مردم به چالش بکشم

  • محمد تقی روانی محمد تقی روانی (19 تیر 1396 ساعت 14:03)

    هشت سال خودرو تقلبی دادین دست مردم وقتشه فراخوان کنید و قطعات قلابیتون رو عوض کنید وای به روزی که اعتماد از بین بره اونوقت خودرو ساز و خودرو پرداز و خودرو باز همه با هم به درک واصل میشم انشالله