1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. امحای خودرو های قاچاق منتفی است...

امحای خودرو های قاچاق منتفی است...

11 آبان 1395
  • 0

رئیس سازمان فروش اموال تملیکی با اشاره به ضرورت کسب اجازه سازمان ملی استاندارد برای برگزاری مزایده خودروهای لوکس با رای دیوان عدالت اداری، گفت: پورشه‌های قاچاق، امحا نشده و صادر می‌شوند.

امین دلیری از ابلاغ مصوبه دیوان عدالت اداری برای واردات خودروهای لوکس با حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی‌سی خبرداد و گفت: رای دیوان عدالت اداری برای برگزاری مزایده خودروهای با حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی‌سی را دریافت کردیم و هم اکنون در حال فراهم‌سازی مقدمات برگزاری مزایده هستیم؛ اما باید توجه داشت که این خودروها، کالاهای متروکه به شمار می‌روند که مالکان آنها مشخص است و از مبادی ورودی رسمی و با مجوز، وارد کشور شده‌اند.

رئیس سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی افزود: به دلیل اینکه این خودروها به موقع ترخیص نشده بودند، متروکه و مشمول مصوبه هیات دولت مبنی بر ممنوعیت واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی‌سی شدند؛ بنابراین باید مرجوع می‌شدند؛ ولی قاچاق نبودند.

وی تصریح کرد: در ابتدا قرار بود که مزایده واگذاری ۱۳۷ خودروی لوکس با حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی‌سی، تا آخر مهرماه انجام شود، اما برای واردات نیاز به اخذ مجوزهای لازم از سازمان ملی استاندارد است، چراکه غیر از مساله فروش، شماره‌گذاری این خودروها نیز باید صورت بگیرد؛ بنابراین پیش‌بینی می‌شود که تا آخر آبان‌ماه، مزایده برگزار شود.

دلیری اظهار کرد: هم اکنون اخذ مجوز از سازمان ملی استاندارد مراحل نهایی خود را سپری می‌کند و بر همین اساس، به محض دریافت مجوز از این سازمان، آگهی مزایده بر روی سایت سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی قرار می‌گیرد که تلاش داریم مراحل هر چه زودتر سپری شود.

وی همچنین در خصوص صادرات یا امحای ۱۳ خودروی بنز و پورشه قاچاق نیز به مهر گفت: برای تعیین تکلیف پورشه‌ها و بنزهای قاچاق، بنا بر این بود که دستورالعملی از سوی سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و گمرک جمهوری اسلامی ایران تهیه و برای تصویب به ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ارایه شود که هم اکنون این کار انجام شده و پس از نهایی شدن آن از سوی ستاد، حتما برای صادرات این خودروها برنامه‌ریزی لازم صورت خواهد گرفت.

به گفته دلیری، این خودروها به هیچ عنوان امحا نمی‌شوند؛ چراکه امکان صادرات آنها وجود دارد.

منبع: مهر



نظرات