1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. قیمت اجاره برخی از خودرو ها در آستانه عید

قیمت اجاره برخی از خودرو ها در آستانه عید

19 اسفند 1394
  • 0

با نزدیک شدن به ایام پایانی سال و عید نوروز بازار خودروهای اجاره‌ای نیز مورد توجه قرار گرفته است.

به طور معمول مشتریان خودروهای اجاره‌ای را زوج‌های جوان برای مراسم ازدواج، برخی تجار و همچنین برگزارکنندگان مراسم‌های تشریفات تشکیل می‌دهند.

البته بازار خودروهای اجاره‌ای چندان گرم نیست و مشتریان خاص خود را دارد، با این حال در ایام نوروز تعداد مشتریان در این بازار افزایش می‌یابد و متاثر از آن قیمت‌ها نیز بیشتر می‌شود.

خودروی بنز S500 از خودروهایی است که بیشترین رقم اجاره را در این بازار دارد. به طور میانگین قیمت اجاره روزانه این خودرو یک میلیون و 200 هزار تومان است. البته برخی بنگاه‌ها نیز برای یک ماه اجاره این خودرو، 27 میلیون تومان طلب می‌کنند.

اجاره روزانه پورشه باکستر نیز 900 هزار تومان است. البته برای یک ماه نیز می‌توان این خودرو را با پرداخت مبلغ 18 میلیون تومان اجاره کرد. بنز C200 نیز روزانه حدود 600 هزار تومان و ماهانه 10 میلیون تومان اجاره داده می‌شود.

اما بازار خودروهای اجاره‌ای تنها مختص خودروهای لوکس نیست. در این بازار خودروهای وارداتی با سطح قیمتی متوسط و حتی خودروهای داخلی نیز عرضه می‌شود.

اجاره روزانه خودروهایی چون جنسیس، پرادو، اسپورتیج و اپتیما به‌طور میانگین 300 تا 350 هزار تومان است. این خودروها به صورت ماهانه نیز به قیمتی حدود هفت میلیون تومان اجاره داده می‌شوند.

اما در خودروهای داخلی قیمت اجاره خودروها به طور میانگین روزانه صد 100 تومان است. به عنوان مثال خودروهایی چون 206، پژو پارس و سمند روزانه به قیمت حدود 100 هزار تومان اجاره داده می‌شوند. قیمت یک ماه اجاره این خودروها نیز حدود دو میلیون تومان است.

بنگاه‌های اجاره دهنده خودرو به عنوان ودیعه از مشتریان خود یک چک به مبلغ خودروی اجاره داده شده طلب می‌کنند. علاوه بر چک ودیعه مبلغی نیز به صورت نقدی از مشتریان دریافت می‌شود که بسته به تعداد روزهای اجاره و به ویژه قیمت خودرو، مقدار آن متفاوت است.

به عنوان مثال یکی از بنگاه‌های اجاره دهنده خودرو مبلغ ودیعه نقدی اجاره یک ماهه بنز S500 را معادل 50 میلیون تومان اعلام می‌کند. مبلغ ودیعه اجاره یک ماهه خودروهای داخلی نیز حدود پنج میلیون تومان عنوان می‌شود.

منبع ایسنا


نظرات