1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. باز هم تولید خودرو در کشور کاهش یافت

باز هم تولید خودرو در کشور کاهش یافت

24 مهر 1397
  • 4

براساس جدیدترین گزارش منتشره از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت تولید انواع خودرو در شهریور ماه امسال با کاهش ۴۶.۲ درصدی همراه بوده است.

براساس این گزارش شهریور ماه امسال تولید انواع خودرو از ۱۰۵ هزار و ۹۰۴ دستگاه در شهریور ماه سال گذشته به ۵۶ هزار و ۹۴۹ دستگاه کاهش یافت.

 باز هم تولید خودرو در کشور کاهش یافت

در این مدت تولید انواع سواری نیز با کاهش ۴۶.۴ درصدی همراه بوده و از ۹۸ هزار و ۴۰۷ دستگاه در شهریور ماه سال گذشته به ۵۲ هزار و ۷۰۷ دستگاه رسید.

تولید انواع ون اما با رشد ۱۱۲۳.۵ درصدی همراه بوده و از ۱۷ دستگاه در شهریور ماه ۱۳۹۶ به ۲۰۸ دستگاه افزایش یافت.

شهریور ماه امسال تولید انواع وانت نیز ۴۶.۴ درصد کاهش یافته و از ۵۹۶۱ دستگاه در شهریور ماه سال گذشته به ۳۱۹۳ دستگاه کاهش یافت.

تولید انواع مینی‌بوس و میدل‌باس اما افزایش یافته و با رشد ۸۱.۸ درصدی از ۷۷ دستگاه در شهریور ماه ۱۳۹۶ به ۱۴۰ دستگاه افزایش یافت.

تولید انواع اتوبوس با کاهش ۶۱ درصدی همراه بوده و از ۱۸۲ دستگاه در شهریور ماه سال گذشته به ۷۱ دستگاه رسید.

تولید انواع کامیونت، کامیون و کشنده نیز ۵۰ درصد کاهش یافته و از ۱۲۶۰ دستگاه در شهریور ماه ۱۳۹۶ به ۶۳۰ دستگاه کاهش یافت.

در شش ماهه نخست امسال نیز تولید انواع خودرو با کاهش ۱۵.۱ درصدی همراه بوده و از ۶۸۶ هزار و ۶۸۷ دستگاه در شهریور ماه سال گذشته به ۵۸۲ هزار و ۷۴۷ دستگاه رسید.

منبع ایسنا


نظرات

  • ایلیا ایلیا (25 مهر 1397 ساعت 08:23)

    خدا کنه تولیدات گاری سازان داخلی به صفر مطلق برسه.

  • احمد احمد (24 مهر 1397 ساعت 13:22)

    من هم با نظرات دوستان موافقم.لیاقت مردم بینوای این مملکت این نیست که یه مشت حلبی عهد بوق یا بی اصل نصب وصله پینه ای اونم با قیمت بالا به زور بزارن جلوش و بگن همینه که هست.باید زوری از مزخرفات تولید داخل حمایت کنید.

  • محمد محمد (24 مهر 1397 ساعت 10:38)

    انشا.... تا قطع کامل . تولید را تویوتا انجام میدهد . هیوندایی انجام می دهد . این کار اسمش مونتاژه اونم خودرو های از رده خارج شده ؛ پس همان بهتر که کاملا قطع بشه

  • امیر امیر (24 مهر 1397 ساعت 07:55)

    اولا خودرو نه، بفرمایید آشغال.
    قیمت این آشغالها هم باید کیلویی تعیین بشه. مثلا برای پراید متوسط کیلویی 8هزار تومن پس پراید 900 کیلویی میشه هفت میلیون و دویست. اگه بیشتر میخوان بیان سر چهارراه مثل متکدیها... اینجوری خیلی محترمانه تره تا اینکه مسئولین از خودشون بدتر رو ابزار افزایش قیمت کنند