1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. قیمت خودرو در بازار کشور ریزش میلیونی داشت

قیمت خودرو در بازار کشور ریزش میلیونی داشت

1 خرداد 1397
  • 0

با ورود به آخرین هفته اردیبهشت ماه و افزایش عرضه خودرو توسط شرکتها ، شاهد کاهش قیمت خودرو در بازار هستیم و پیش بینی می شود با ادامه روند افت قیمت، فاصله قیمت خودروها در بازار و کارخانه کمتر شود.

بازار خودروهای داخلی پس از افزایش قیمت توسط شرکت های خودروسازی با اختلاف قیمت و آشفتگی زیادی روبرو شد چنانچه افزایش غیر واقعی برخی از خودروها موجب رکود بیشتر در بازار گردید در همین شرایط بود که وزیر صنعت با تایید مجوز افزایش قیمت خودرو و تعیین درصدی برای آن ، به جریان قیمتی بوجود آمده ، هشدار داد .

 قیمت خودرو در بازار کشور ریزش میلیونی داشت

البته در همین جریان و حتی پیش از مهر تایید وزیر به افزایش قیمت ها ، افزایش سلیقه ای قیمت برخی خودروها موجب شد تا کمیسیون صنایع و معادن مجلس به این موضوع ورود کرده و در صدد بررسی آن برآید.

حال در شرایطی شاهد ورود مجلس به بازار آشفته قیمتی خودروها هستیم که خبرها حاکی از افت قیمت خودروها در بازار دارد به طوری که به گفته رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو ، بازار خودرو طی چند روز اخیر با سیر نزولی قیمت ها مواجه شده است.

سعید موتمنی علت اصلی افت قیمت در بازار داخلی ها را افزایش عرضه خودرو توسط شرکتهای خودروساز عنوان کرده و می گوید : بهبود جریان عرضه خودرو به بازار ، موجب کاهش اختلاف قیمت بازار و کارخانه شده است به طوری که جریان افزایش قیمت خودروهای داخلی از هفته گذشته به تدریج متوقف و از ابتدای هفته جاری در حال ریزش قیمت ها در بازار هستیم.

به گفته وی، افزایش قیمت های صورت گرفته توسط شرکتها در کم شدن این اختلاف قیمت در بازار نقش داشته و موجب پر کردن فاصله قیمتی کارخانه و بازار شده است.

وی تاکید کرد : در آخرین هفته اردیبهشت ماه با عرضه بیشتر خودرو به بازار ، شاهد کاهش قیمت خودرو در بازار هستیم و پیش بینی می شود با ادامه این روند افت قیمت ، فاصله قیمت خودروها در بازار و کارخانه کمتر شود.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران با اشاره به اینکه تمام خودروهای داخلی در ماه گذشته افزایش قیمت داشتند ، افزود : سیر افزایش قیمت ها موجب گردید که اختلاف قیمت بازار و کارخانه خودروهای زیر 45 میلیون تومان به حدود 7 میلیون ، زیر 50 میلیون به 10 میلیون و زیر 60 میلیون به 11 میلیونی برسد اما با افزایش عرضه از سوی شرکتها فاصله قیمتی خودروها با بازار کمتر شده است و انتظار می رود با افزایش عرضه و تامین نیاز بازار ، فاصله قیمتی بازار و کارخانه هر روز کم تر شود.

موتمنی همچنین با اشاره افت یک تا 1.5 میلیونی قیمت برخی از خودروها در بازار اظهار داشت : در هفته جاری نسبت به هفته گذشته قیمت برخی از خودروها از جمله پژو 206 تیپ 2 با افت یک میلیونی به 36 میلیون و 200، و 206 تیپ 5 نیز با همین میزان کاهش به 43 میلیون و 200 هزار تومان در بازار رسیده است همچنین پژو 207 اتومات نیز با کاهش 1.5 میلیونی هم اکنون با قیمت 62 میلیون در بازار معامله می شود.

وی با توجه به قیمت افت قیمت سایر خودروها در بازار گفت : طی دو روز گذشته تاکنون قیمت پژو پارس نیز با افت 600 هزار تومانی به 41 میلیون و 400، و پژو 405 نیز با افت یک میلیون و 200 هزار تومانی به 33 میلیون و 300 هزار تومان در بازار رسیده است همچنین سمند EF7 نیز که تا پیش از این 37 میلیون تومان فروخته می شد امروز در بازار با مبلغ 34 میلیون و 700 هزار تومان خرید و فروش می شود.

وی همچنین در خصوص افت نزدیک به 2 میلیونی قیمت سمند LX در بازار گفت : قیمت سمند LX که در هفته گذشته به 35میلیون و 300 هزار رسیده بود روز گذشته 33 میلیون و 500 هزار تومان در بازار معامله شد و سراتو آپشنال نیز با یک میلیون کاهش به 117 میلیون در بازار رسید.



نظرات