1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. قاچاق لوازم یدکی کدام خودروها بیشتر است؟

قاچاق لوازم یدکی کدام خودروها بیشتر است؟

7 اردیبهشت 1394
  • 1

نایب رییس اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی اتومبیل و ماشین‌آلات تهران از واردات بی‌رویه کالاهای بی‌کیفیت و غیراستاندارد لوازم یدکی انتقاد کرد و گفت: میزان قاچاق لوازم یدکی تقلبی و غیراستاندارد برای خودروهای پرمصرف مثل پراید و پژو بیشتر است.

مهدی کاظمی اظهار کرد: کسانی که امروز برای ما مشکل ساز شده اند عده ای هستند که به صورت متفرقه کار می‌کنند و اجناس ناشناس در این حوزه به فروش می‌رسانند؛، به عنوان مثال واردات لوازم چینی و هندی و توزیع آن‌ها توسط افغانی‌ها در کشور از مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد و مردم باید از خرید این گونه اقلام خودداری کنند.

وی با بیان اینکه واردات زیادی در زمینه لوازم یدکی داریم و این در حالی است که تولیدکنندگان داخلی توانایی زیادی دارند، گفت:‌ با توجه به تورمی که هر ساله شاهدیم و با توجه به بالا رفتن هزینه حامل های انرژی، دستمزد کارگران و دیگر هزینه ها طبیعی است که تولید برای تولیدکنندگان صرفه اقتصادی ندارد، به همین منظور واردات ارزان در اولویت قرار می‌گیرد و طبیعی است که ارزان بودن، بی‌کیفیتی بودن را نیز به همراه دارد.

کاظمی بر هماهنگی گمرک، مرکز استاندارد و اتحادیه برای برخورد با موضوع قاچاق تاکید کرد و آن را امری ضروری دانست.

نایب رییس اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی اتومبیل در عین حال بیان کرد:

غیراستاندارد بودن قطعه ای مثل موتور ماشین مشکل‌ساز است، چون یکی از قطعات مهم خوردو محسوب می‌شود؛ بنابراین باید در مورد قطعات حساس مثل موتور ماشین، لنت، تسمه یا دیگر موارد حساسیت زیادی داشت ولی اگر به عنوان مثال چراغ های لوکس خودور بی کیفیت باشد چندان مشکل ساز نخواهد بود.

وی اظهار کرد:‌ در این حوزه صادراتی به کشورهای آلمان، مکزیک، ایتالیا و برخی کشورها داریم؛ به عنوان مثال سوپاپ ماشین یا رادیاتور به حدود ۳۵ کشور جهان صادر می شود.

کاظمی در بخشی از سخنان خود گفت:‌ کسانی که مشکل یا شکایتی در این بخش دارند می‌توانند با شماره ۷۷۶۲۶۰۹۷ تماس بگیرند که در کمترین زمان به مشکل آن‌ها رسیدگی می‌شود.

نایب رییس اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی اتومبیل با بیان اینکه یکی از مهم ترین راهکارها برای آشنایی مردم و مصرف کنندگان با لوازم یدکی استاندارد برگزاری نمایشگاه است، گفت:‌ در این زمینه نمایشگاهی از ۹ تا ۱۲ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود که یکی از مهم ترین اقدامات برای شناسایی فعالان این صنف و آگاهی رسانی به مردم است.

او ایجاد فرصت برای معرفی کالاهای تولید‌کنندگان داخلی، ایجاد ارتباط موثر، هدایت زنجیره تامین قطعات یدکی خودرو و ماشین‌آلات و جلب توجه فعالان زنجیره تامین به استاندارد‌های اجباری، ملی یا جهانی قطعات یدکی و هویت‌شناسی قطعات را از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه اعلام کرد.

کاظمی با بیان اینکه امسال حدود ۱۰۰ غرفه صاحب برند که اتحادیه بررسی های لازم را روی آن ها انجام داده در این نمایشگاه حضور خواهند یافت، گفت: مردم برای خرید لوازم یدکی حتما باید از لوازمی استفاده کنند که صاحب برند بوده و ناشناس نباشند. چون در این حوزه لوازمی که صاحب برند هستند امتحان خود را پس داده‌اند و گزینه خوب و قابل اطمینانی برای مصرف محسوب می‌شود.



نظرات

  • علی فلاحت علی فلاحت (7 اردیبهشت 1394 ساعت 23:28)

    طرف چشم بسته غیب گفته معلومه تو این ماشینهای پژو و پراید بیشتره