1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. پیش‌بینی درآمد ۳۰ میلیارد دلاری قطعات خودرو در سال ۱۴۰۴

پیش‌بینی درآمد ۳۰ میلیارد دلاری قطعات خودرو در سال ۱۴۰۴

21 بهمن 1394
  • 0

قائم مقام سازمان گسترش و نوسازی ایران گفت:واحدهای فروش قطعات خودرو با توجه به چشم‌انداز سال ۱۴۰۴ باید به درآمد ۳۰ میلیارد دلار برسند.

علی‌اکبر صابری بعداز ظهر امروز در مراسم افتتاح هفتمین نمایشگاه تخصصی خودرو، قطعات و صنایع وابسته، اظهار داشت: هزار و ۲۰۰ واحد تولیدکننده قطعات خودرو در کشور وجود داشته که برای ۱۹۰ هزار نفر اشتغالزایی کرده است.

وی با اشاره به اینکه واحدهای فروش قطعات خودرو با توجه به چشم‌انداز سال ۱۴۰۴ باید به درآمد ۳۰ میلیارد دلار برسند، بیان کرد: در حال حاضر فروشنده این قطعات چنین درآمدی را نداشته و برای درآمدزایی باید روش‌های فروش و بازاریابی را اصلاح کرده و تغییر داد.

قائم مقام رئیس هیئت گسترش و نوسازی صنایع ایران با اشاره به اینکه با استفاده از ظرفیت‌های موجود ما نمی‌توانیم یک میلیون و ۸۰۰ هزار خودرو را تولید کنیم، تصریح کرد: برای ایجاد بازار کسب و کار و توسعه بخش‌های اقتصادی باید روش‌های الکترونیکی برای ایجاد ارتباط بیشتر بین قطعه‌سازان و خودروسازان وارد بازاهای داخلی شود.

صابری با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری و بازار فروش باید همگام و هم‌راستا باشد، عنوان کرد: در حال حاضر میزان سرمایه‌گذاری با بازار فروش همگام نبوده و میزان فروش در مقایسه با میزان سرمایه‌گذاری کم است.

وی با اشاره به اینکه باید میزان فروش و سرمایه‌گذاری در کشور یکسان باشد، خاطرنشان کرد: در راستای ورود به بازارهای بین‌المللی میزان فروش و سرمایه‌گذاری باید برابر شود.

قائم مقام رئیس هیئت گسترش و نوسازی صنایع ایران با اشاره به سرانه فروش سالیانه واحدهای قطعات خودرو، گفت: این واحدها سالانه ۲۳ میلیارد تومان فروش دارند که این درحالی است که حداقل سرانه فروش خودرو در سال باید حدود ۴۰۰ میلیون تومان باشد.

صابری با اشاره به اینکه تعداد کارمندان واحدهای فروش قطعات خودرو در کشور ۱۹۰ هزار نفر است، تصریح کرد: فروش سرانه هر نفر به صورت سالانه ۱۱۶ میلیون تومان است.

وی با اشاره به اینکه ما در کشور باید خودمان را با تغییرات و تحولات در دنیای امروز همگام سازیم، عنوان کرد: با عدم هماهنگی با دنیای الکترونیک در صنایع خودروسازی محکوم به شکست خواهیم بود.

قائم مقام رئیس هیئت گسترش و نوسازی صنایع ایران افزود: برای دست‌یابی به بالاترین نرخ بهره‌وری باید روش‌های قدیمی را رها کرده و با شیوه‌های وارد دنیای امروز کسب و کار از طریق وارد کردن حساب‌های الکترونیکی شد.



نظرات