1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. چشم‌انداز بازار خودرو در ماه‌های پیش‌رو چگونه خواهد بود ؟

چشم‌انداز بازار خودرو در ماه‌های پیش‌رو چگونه خواهد بود ؟

19 فروردین 1397
  • 0

رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران گفت: اگر خودروسازان عرضه مناسبی داشته باشند در هفته‌های پیش‌رو شاهد کاهش قیمت این محصولات در بازار خواهیم بود.

سعید موتمنی اظهار کرد: با آغاز مجدد فعالیت‌های کاری در سال جدید شاهد کاهش قیمت برخی خودروها نسبت به نرخ‌های اواخر سال گذشته هستیم.

 چشم‌انداز بازار خودرو در ماه‌های پیش‌رو چگونه خواهد بود ؟

وی با بیان اینکه به عنوان مثال قیمت پراید ۱۱۱ و پژو ۲۰۶ تیپ ۲ هر کدام معادل ۷۰۰ هزار تومان در بازار کاهش یافته است، خاطرنشان کرد: دلیل این موضوع کاهش تقاضای خودرو در ماه‌های ابتدایی سال است که باعث افت قیمت‌ها می‌شود.

رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران ادامه داد: بنابراین اگر خودروسازان در هفته‌ها و ماه‌های پیش‌رو عرضه مناسبی داشته باشند شاهد کاهش قیمت‌ها در بازار خواهیم بود.

وی افزود: متاسفانه شاهد هستیم که در مواردی خودروسازان بازار را مدیریت کرده و با کاهش عرضه باعث افزایش قیمت‌ها در بازار می‌شوند که امیدواریم در سال جدید این اتفاق نیفتد.

موتمنی تصریح کرد: خودروسازان از دو نرخی شدن خودرو و افزایش قیمت این محصولات در بازار می‌برند. این در حالی است که طبق مصوبه شورای رقابت خودروسازان ملزم به عرضه مناسب و از بین بردن فاصله قیمتی بین کارخانه و بازار هستند.

منبع ایسنا


نظرات