1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. رونق بازار خودرو در جنوب شرق آسیا افزایش یافت

رونق بازار خودرو در جنوب شرق آسیا افزایش یافت

20 بهمن 1396
  • 1

میزان فروش خودرو در کشورهای واقع در منطقه جنوب شرق آسیا در سال ۲۰۱۷ شاهد رشد پنج درصدی بوده و به ۳.۳۶ میلیون دستگاه رسیده است.

 رونق بازار خودرو در جنوب شرق آسیا افزایش یافت

آمار منتشر شده حاکی از آن است که میزان فروش بازار خودرو در شش کشور واقع در منطقه جنوب شرق آسیا از جمله تایلند، اندونزی، مالزی، فیلیپین، ویتنام و سنگاپور به میزان قابل توجهی افزایش یافته است به‌گونه‌ای که میزان فروش سال ۲۰۱۷ میلادی در این کشورها با رشدی پنج درصدی به ۳.۳۶ میلیون دستگاه خودرو افزایش یافته است.

بازار خودرو در این کشورها در چهار سال اخیر با رشد بسیار خوبی مواجه بوده است. میزان فروش خودرو در تایلند و فیلیپین در سال گذشته میلادی به‌گونه‌ای بوده است که بازار خودرو در جنوب شرق آسیا را برای دومین سال متوالی به بالاترین میزان و رکورد رشد سالانه در چهار سال اخیر برساند اما لازم به ذکر است که این منطقه خاص اقتصادی هنوز از رقمی که در سال ۲۰۱۳ میلادی به آن دست یافت، ۲۰۰ هزار دستگاه کمتر به فروش رسانده است.

جمعیت کشورهای جنوب شرق آسیا بخصوص در کشورهایی همچون تایلند، اندونزی، مالزی، فیلیپین، ویتنام و سنگاپور هرروزه رو به افزایش است و هرکدام از آنها نیز بدنبال خریداری وسایل نقلیه بیشتر و یا جدیدتری هستند بنابراین همین امر موجب شده است که این منطقه از لحاظ بازار خرید و فروش خودرو بسیار خاص محسوب شود و خودروسازان برتر و بین المللی فعال در جهان نیز برای آن توجه و اهمیت ویژه ای قائل شوند. یکی از خودروسازانی که حضور فعالانه و موفقی در بازار این کشورها داشته است، شرکت تویوتا موتورز ژاپن است. از دیگر خودروسازان حاضر در بازار مناطق جنوب شرق آسیا می‌توان به فورد، نیسان، ایسوزو، هوندا، میتسوبیشی و SAIC Motor چین اشاره کرد.

منبع ایسنا


نظرات

  • فرزاد فرزاد (20 بهمن 1396 ساعت 12:31)

    یه بازیگری در جشنواره فیلم فجر گفت که ما آب و نون هندونه قطر رو تامین میکنیم ولی اونا بخاطر پاسپورت ایرانی دلار ما رو چنج نکردن و یه واسطه قطری این کار رو برامون کرد و تو کره هم که سامسونگ حسابی از خجالتمون در اومد، حالا هی تبلیغ محصولات سامسونگ و خودروهای کره‌ای و مونتاژ محصولاتشون رو با افتخار انجام بدن این دلسوزان وطنپرست،!، البته واردات خودروهای دست دوم از قطر هم که هیچ!!! معنی دست آورد؛ یعنی چیزی که به دستمون دادن !؟!