1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. جدول نهایی اقساط وام ۲۵ میلیونی خودرو با سود ۱۶ درصد

جدول نهایی اقساط وام ۲۵ میلیونی خودرو با سود ۱۶ درصد

17 آبان 1394
  • 0

جدول اقساط وام 25 میلیون خودرو با نرخ سود 16 درصدی برای مدت 4، 5، 6 و 7 ساله منتشر شد.

براساس طرحی که دولت برای پرداخت وام ۲۵ میلیون تومانی خودرو در نظر گرفته، بانک عامل اسناد تجاری ناشی از فروش خودرو را تا سقف ۲۵۰ میلیون ریال و حداکثر تا ۸۰ درصد بهای فروش هر دستگاه خودرو، در قالب عقد خرید دین با نرخ ۱۶ درصد خریداری می‌کند.

منابع مورد نیاز این طرح توسط بانک ‌مرکزی با نرخ سالانه ۱۴ درصد برای بانک‌های عامل تامین می‌شود. به عبارت دیگر، در این شیوه متقاضیان می‌توانند از تاریخ هجدهم آبان ۱۳۹۴ با مراجعه مستقیم به نمایندگی‌های مجاز، نسبت به خرید دستگاه موردنظر اقدام کرده و بخشی از بهای دستگاه را به صورت نقد و مابقی را حداکثر تا ۲۵۰ میلیون ریال که بیش از ۸۰ درصد بهای آن نباشد، در قبال ارایه اسناد تجاری و اقساط حداکثر ۸۴ ماه با احتساب سالانه ۱۶ درصد به صورت چک یا سفته به نمایندگی مجاز پرداخت کنند.

در ادامه، خودروساز اسناد تجاری دریافتی از مشتریان را ظهر‌نویسی نموده و به بانک های عامل ارایه می‌کند. بانک‌های عامل اسناد تجاری ارایه شده از سوی خودروساز را که سررسید آنها کمتر از چهار سال باشد، با نرخ ۱۶ درصد خریداری نموده و مبلغ موردنظر را به حساب خودروساز واریز می‌کنند. فهرست نمایندگی‌های مجاز و خودروها و ماشین‌آلات مشمول طرح قرار است از تاریخ هجدهم آبان از سوی دولت، بانک مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام شود.

البته علی‌ اصغر میرمحمد صادقی مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی از جلسه دیروز شنبه بانک مرکزی با خودروسازان، نمایندگان بانک‌ها و مسئولان وزارت صنعت سخن گفت و اعلام کرد: لیست خودروهای مشمول این طرح که شامل سواری و وانت است، نهایی شده و امروز یکشنبه به بانک‌ها ابلاغ خواهد شد.

وی گفت: این تسهیلات با نرخ سود ۱۶ درصد پرداخت می‌شود که اقساط آن در دوره ۴۸ ماهه، ماهانه ۷۰۸ هزار تومان خواهد بود. اگر تسهیلات ۵ ساله (۶۰ماهه) باشد، اقساط ماهانه ۶۰۸ هزار تومان، ۶ ساله (۷۲ ماهه) ۵۴۲ هزار تومان و ۷ ساله (۸۴ ماهه) ۴۹۶ هزار و ۵۰۰ تومان خواهد بود.

 جدول نهایی اقساط وام ۲۵ میلیونی خودرو با سود ۱۶ درصد

برهمین اساس، مبلغ اقساط ماهیانه خرید خودرو بستگی به مدت زمان بازپرداخت دارد و در صورتی ۷ ساله باشد، به شرح جدول ذیل است ولی اگر مدت زمان بازپرداخت با تمایل خریدار کمتر باشد، مبلغ اقساط پرداختی طبیعتا بیشتر خواهد بود.

 جدول نهایی اقساط وام ۲۵ میلیونی خودرو با سود ۱۶ درصد



نظرات