1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. تسهیلات وام خودروهای فرسوده آسان‌تر شد

تسهیلات وام خودروهای فرسوده آسان‌تر شد

12 خرداد 1393
  • 1

ابوالفضل قناعتی، عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان این مطلب گفت: ما درتهران 8 هزارو 800 تاکسی فرسوده داریم که طی برنامه‌ریزی‌ها و پیش‌بینی ‌های انجام شده مقرر شده است 4 هزار عدد از این میزان امسال از رده خارج و تاکسی‌های نو جایگزین آن‌ها شود.

عضو کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران ادامه داد: در همین راستا پس از برگزاری مراسم ارتحال امام خمینی(ره) و آغاز هفته آینده نزدیک به 200 دستگاه تاکسی توزیع آن آغاز می‌شود که در واقع آغازی برای جایگزینی تمامی خودروهای فرسوده است.

وی افزود: همچنین در حال حاضر شرکت ایران خودرو نیز هزار دستگاه خودرو را آماده تحویل به سازمان تاکسیرانی دارد و همچنین تسهیلاتی مجدد برای تشویق افراد به جایگزینی تاکسی‌های فرسوده در نظر گرفته شده است.

قناعتی در ادامه بیان داشت: از جمله این تسهیلات یک وام 20 میلیون تومانی است و هزینه خرید افراد که 5 میلیون تومان است و بین 2.5 تا 3 میلیون تومان به صورت نقد از این افراد گرفته می‌شود و در مجموع با هزینه‌ای نزدیک به 28 میلیون تومان این تاکسی‌ها تحویل داده شوند.

عضو کمیسیون عمران وحمل‌ونقل شورای شهر تهران ادامه داد: همچنین پیش از این برای گرفتن این وام دو ضامن لازم بود که آن را به یک ضامن کاهش دادیم تا زمینه جایگزینی این تاکسی‌ها آسان‌تر شود.

قناعتی خاطرنشان کرد: ما در این زمینه به کمک دولت بسیار نیاز داریم که اگر این کمک انجام شود امیدواریم تا پایان سال جاری یا حداکثر تا نیمه اول سال 94 تمامی 8 هزارو 800 تاکسی فرسوده شهر تهران از رده خارج و جایگزین شوند.



نظرات

  • عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (6 مهر 1393 ساعت 12:06)

    برای تاکسی ها باید تسهیلات جداگانه و متفاوتی اتخاذ شود چچچچون نان شبشان را تاکسیشان درمی آورند.