1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. هنوز واردات خودرو در وضعیت نامشخصی می باشد

هنوز واردات خودرو در وضعیت نامشخصی می باشد

10 دی 1396
  • 0

رئیس انجمن واردکنندگان خودرو با اشاره به اینکه علی رغم قول شفاهی وزیر صنعت هنوز دستورالعمل جدید واردات خودرو ابلاغ نشده است، گفت: دولت حاضر به پاسخگویی نیست و نمایندگان مجلس باید به این موضوع ورود پیدا کرده و اقدامات لازم را انجام دهند.

فرهاد احتشام زاده با اشاره به اینکه از قول شفاهی وزیر صنعت مبنی بر ابلاغ دستورالعمل واردات خودرو 4 روز می‌گذرد، اظهار داشت: حدودی دو هفته‌ای است مسئولین مدام از ابلاغ دستور العمل جدید واردات خودرو صحبت می‌کنند اما هنوز این موضوع اجرایی نشده است.

 هنوز واردات خودرو در وضعیت نامشخصی می باشد

رئیس انجمن واردکنندگان خودرو ایران با بیان اینکه در طول این مدت علی‌رغم تمام صحبت ها و برگزاری جلسات متعدد دولت حاضر به پاسخگویی نیست، افزود: به نظر می‌رسد نمایندگان مجلس باید به این موضوع ورود پیدا کرده و اقدامات لازم را انجام دهند.

فرهاد احتشام‌زاده پیش از این‌ در گفت وگویی، در رابطه با جلسه سه شنبه ( 3 دی ماه) کمیسیون اصل 90 که پیرامون تعرفه واردات کالاها با حضور وزیر صنعت و اعضای کمیسیون به‌همراه مدیران عامل شرکت‌های خودرو‌ساز برگزار شده بود، اظهار داشت: در این جلسه علاوه بر مسئولان خودرویی و معاونت صنایع وزارت صنعت، مسئولان گمرک و بانک مرکزی نیز حضور داشتند و در آن جلسه صحبت‌هایی در مورد تعرفه واردات کالا مطرح شد.

وی با اشاره به این‌که در این جلسه موضوع توقف ثبت سفارش خودرو نیز مورد ارزیابی قرار گرفت، افزود: وزیر صنعت موضوعات مختلفی را در مورد واردات خودرو مطرح کرد و در نهایت قول داد دستورالعمل واردات خودرو فردا چهارشنبه (4 دی ماه ) ابلاغ شود.

احتشام‌زاده در پاسخ به این پرسش که "آیا فردا سایت ثبت‌سفارش نیز باز خواهد شد یا خیر؟" تصریح کرد: طبیعتاً با ابلاغ دستورالعمل باید سایت نیز باز شود، اما این موضوع به آمادگی بخش‌های مربوطه ارتباط دارد.

رئیس انجمن واردکنندگان خودرو در پاسخ به این پرسش که "آیا صحبتی در مورد جزئیات دستورالعمل واردات خودرو نیز در این جلسه مطرح شده است یا خیر؟" گفت: بله، در مورد تعرفه‌ها صحبت کرده‌ایم اما قرار شده جزئیات آن را قبل از ابلاغ آن مطرح نکنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که "آیا این دستورالعمل برای شما قابل قبول بود یا خیر؟" تصریح کرد: به هر حال هنوز این دستورالعمل نیاز به بحث و بررسی دارد، ولی برای تعیین تکلیف وضعیت فعلی واردات خودرو ما نیازمند ابلاغ سریع دستورالعمل هستیم.

منبع تسنیم


نظرات