1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. احتمال لغو ممنوعیت واردات خودرو تا پایان سال 97 وجود دارد

احتمال لغو ممنوعیت واردات خودرو تا پایان سال 97 وجود دارد

20 آبان 1397
  • 2

سعید باستانی اظهار کرد: چندی است که طرح ساماندهی بازار خودرو در دستور کار کمیسیون صنایع و معادن مجلس قرار گرفته و این احتمال قوی وجود دارد که با نهایی شدن بررسی این طرح، ممنوعیت واردات خودرو لغو شود.

 احتمال لغو ممنوعیت واردات خودرو تا پایان سال 97 وجود دارد

وی در ادامه افزود: ممنوعیت واردات خودرو دائمی نیست و این ممنوعیت برای شرایط بحرانی وضع و اجرا شد، اما دیگر ضرورتی برای تداوم اجرای این قانون وجود ندارد.

باستانی با بیان اینکه خودروهای خارجی باید به شکل مدیریت شده وارد کشور شود، گفت: کمیسیون صنایع و معادن مجلس در قالب طرح ساماندهی بازار خودرو مشغول بررسی این موضوع است که چه نوع خودروهایی با چه اندازه حجم موتور و تا چه سقف قیمتی می تواند وارد کشور شود و چه نوع ارزی باید به واردات خودرو اختصاص پیدا کند.

نماینده مردم زاوه، تربت حیدریه و مه ولات در مجلس همچنین با اشاره به درخواست خودروسازان برای افزایش قیمت ها عنوان کرد: هفته آینده کمیسیون صنایع و معادن مجلس در جلسه ای با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت این موضوع را بررسی می کند.

باستانی در ادامه افزود: در این جلسه نظرات موافقان و مخالفان افزایش قیمت خودرو بررسی می شود و در نهایت در مورد آن تصمیم گیری و جمع‌بندی خواهد شد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس عنوان کرد: خودروسازان با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه و نوسانات نرخ ارز خواستار افزایش قیمت تولیدات خود هستند که باید با در نظر گرفتن جمیع عوامل و مسایل این موضوع بررسی شود.



نظرات

  • حسین حسین (24 آبان 1397 ساعت 13:26)

    ای گفتی همه جور تحریم دیده بودیم خود تحریمی دیگر ندیده بودیم سرمایه ها در ان طرف در افتاب از بین می رود

  • ایلیا ایلیا (20 آبان 1397 ساعت 15:36)

    احتمال بیدار شدن از خواب زمستانی مسئولین تا پایان سال 97 وجود دارد.