1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. تبلیغات عوام فریبانه برخی شرکتهای خودرویی ؛ فروش زیر قیمت نمایندگی ها !!؟

تبلیغات عوام فریبانه برخی شرکتهای خودرویی ؛ فروش زیر قیمت نمایندگی ها !!؟

16 اردیبهشت 1397
  • 0

بسیاری از شرکتها از وضع کنونی بازار سوء استفاده کرده و در شرایط فعلی بازار و کمبود خودرو در نمایندگی ها، اقدام به پیش فروش هایی با تحویل های چند ماهه می کنند که متاسفانه این جریان بر روند حاشیه بازار خودروهای وارداتی تاثیر گذاشته است.

 تبلیغات عوام فریبانه برخی شرکتهای خودرویی ؛ فروش زیر قیمت نمایندگی ها !!؟

سعید موتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو با بیان این مطلب اظهار داشت: بیشتر شرکت های واردکننده ای که مجوز نمایندگی و فروش از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت دریافت کردند در ایجاد حاشیه بازار خودرو سهم دارند و نه تنها این شرکتها در اشتغال زایی تلاشی نکردند بلکه عمدتا وارد جریان واسطه گری با پول خریداران خودروهای پیش فروشی شدند.

شرکتهایی که با پول خریداران وارد جریان واسطه گری در بازار خودرو شدند

وی تصریح کرد: بر خلاف آنچه که انتظار می رفت بسیاری از شرکتهای واردکننده خودرو در این روزها وارد جریان واسطه گری در بازار شدند و تلاش دارند از آشفته بازار خودروهای وارداتی سودی بدست آورند.

موتمنی با توجه به سیر صعودی قیمت در بازار خودروهای وارداتی اظهار داشت: در این آشفتگی قیمت و نبود خودرو در بازار هیچ کسی فروشنده نیست از این رو تا زمانی که حاشیه بازاری که عمدتا توسط شرکتها ایجاد شده، از بین نرود، این جریان قیمت در بازار وارداتی ها تداوم خواهد داشت.

به گفته رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو، وضع کنونی بازار خودروهای دست دوم وارداتی نیز سرنوشتی همچون خودروهای نو دارد و به دلیل عدم ورود خودرو به بازار، قیمت ها با نوسان و افزایش زیادی روبرو است.

وی با اشاره به اعلام لیست شرکت های مجاز برای پیش فروش از سوی وزارت صنعت، معدن وتجارت گفت: هر چند مردم باید بر اساس اعلام این لیست به شرکتها مراجعه کنند اما معتقدم تا زمانی که مساله پیش فروش خودرو حل نشود و شرکتها پس از واردات خودرو اقدام به پیش فروش نکنند، همین آشفته بازار وجود خواهد داشت.

موتمنی تاکید کرد: با هر گونه پیش فروش خودرو چه قانونی و غیر قانونی مخالفم چرا که در پیش فروش های قانونی نیز، خودروها به موقع تحویل مشتریان نمی شود از این رو به متقاضیان خرید خودرو توصیه می کنم که به هیچ عنوان خودرویی را پیش خرید نکنند و چنانچه متقاضی خرید هستند به صورت نقدی خرید نمایند تا مشکلی برای آنها بوجود نیاید.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو، همچنین به برخی از تبلیغات عوام فریبانه شرکتها در فروش خودرو اشاره کرد و یاد آورشد : متاسفانه مدتی است برخی از شرکتها در جراید و روزنامه ها اقدام به تبلیغ فروش خودرو زیر قیمت می کنند که اغلب آنها عوام فریبانه است چرا که به هیچ عنوان خودرویی تحویل مشتریان نمی شود از این رو از مردم درخواست می شود که توجهی به این گونه آگهی های فروش نکنند.



نظرات