1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. با آغاز مجدد ثبت سفارش واردات خودرو حباب قیمت ها می‌ترکد؟!

با آغاز مجدد ثبت سفارش واردات خودرو حباب قیمت ها می‌ترکد؟!

7 دی 1396
  • 2

به زودی با آغاز مجدد ثبت سفارش جدید برای واردات خودرو شاهد ترکیدن حباب قیمتی و کاهش نرخ این محصولات در بازار خواهیم بود.

 با آغاز مجدد ثبت سفارش واردات خودرو حباب قیمت ها می‌ترکد؟!

وزارت صنعت، معدن و تجارت از تیر ماه امسال با هدف ساماندهی واردات خودرو، ثبت سفارش جدید برای واردات این محصول را متوقف کرد.

این اقدام اگرچه تاثیری بر روند واردات خودروهای ثبت سفارش شده در پیش از این تاریخ به کشور نداشت و حتی در هشت ماهه نخست امسال نیز واردات خودرو بیش از مدت مشابه سال گذشته بود اما باعث شد برخی واردکنندگان خودرو با هدف سودجویی و همچنین فشار بر دولت، عرضه خودروهای وارداتی به بازار را متوقف کنند.

این موضوع به هم خوردن تعادل عرضه و تقاضا در بازار خودروهای وارداتی و افزایش حباب‌گونه‌ و جهشی قیمت خودروهای وارداتی در چند هفته اخیر را به دنبال داشت تا جایی‌که به گفته فعالان بازار خودرو در یکی دو هفته گذشته خودروهای وارداتی قیمت دقیق و مشخصی در بازار نداشته و فروشندگان قیمت‌های مختلف و به اصطلاح "پرتی" را برای این محصول عنوان می‌کردند.

این در حالی بود که مجتبی خسروتاج - رییس سازمان توسعه تجارت و معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، چندی پیش در نشست خبری اخیر خود تاکید کرد:" در هشت ماهه امسال ۵۴ هزار دستگاه خودرو به کشور وارد شده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۲۶ درصد یعنی ۹۰۰۰ دستگاه افزایش داشته است".

در این شرایط براساس جدیدترین اخبار به دست‌ آمده با تصویب و ابلاغ دستورالعمل جدید ساماندهی واردات خودرو از سوی دولت، ظرف امروز و فردا سایت ثبت سفارش واردات خودرو مجددا فعال خواهد شد.

فعالان بازار خودروهای وارداتی معتقدند باز شدن مجدد ثبت سفارش باعث از بین رفتن جو روانی افزایش قیمت‌ها و همچنین آغاز مجدد عرضه این محصولات از سوی واردکنندگان خواهد شد بنابراین در روزهای آینده باید شاهد ترکیدن حباب قیمتی خودروهای وارداتی و روند کاهش قیمت‌ها در این بازار باشیم.

منبع ایسنا


نظرات

  • کیومرث کیومرث (8 دی 1396 ساعت 11:50)

    کاش به همراه حباب قیمت ، فرصت طلب ها و سودجوهایی که در روزهای اخیر قیمت ها را ناعادلانه افزایش دادند نیز بترکند

  • فرزاد فرزاد (7 دی 1396 ساعت 09:43)

    این دلسوزایی که ما دیدیم اونقدری زرنگ تشریف دارن که به جای حباب از بادکنک استفاده کنند تا عوض ترکیدن، فقط یکم قیمتها کش بیاد و همونطوری بمونه!!! چندین ساله با روش ۱۰۰۰ بده بالا قرون بده پایین دارن کشورداری میکنن!!! آش همان آش و کاسه همان کاسه است.