1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. پول اضافه پرداختی پژو 2008 را می توانید پس بگیرید

پول اضافه پرداختی پژو 2008 را می توانید پس بگیرید

19 تیر 1396
  • 0

رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان از امکان استرداد اضافه پرداختی ثبت نام کنندگان خودروی پژو 2008 خبر داد.

سید محمود نوابی با اشاره به ایجاد حاشیه در موضوع پیش فروش خودروی پژو 2008 و دریافت 60 میلیون تومان از متقاضیان گفت : برای این خودرو قیمت تعیین نشده و این 60 میلیون تومان به عنوان 50 درصد قیمت خودرو نبوده است.

وی گفت: به هرحال در پیش فروش های یکساله ، نوسانات نرخ ارز ، حامل های انرژی و مولفه های دیگر در قیمت نهایی موثر هستند.

 پول اضافه پرداختی پژو 2008 را می توانید پس بگیرید

معاون وزیر صنعت گفت : البته مدیر عامل ایران خودرو اعلام کرده که ثبت نام کنندگانی که در مراحل ابتدایی خودروی خود را دریافت میکنند قطعا قیمت خودرو برایشان زیر 100 میلیون تومان خواهد بود و میزان اضافه ای که در پیش فروش پرداخت کرده اند در سود مشارکت آنها محاسبه خواهد شد.

نوابی اضافه کرد : تدبیر ویژه ای اندیشیده شده که ممکن است اعلام شود و اگر مصرف کنندگانی که دوست ندارند رقم اضافه پولشان نزد ایران خودرو بماند ، می توانند 10 یا 15 میلیون تومانی را که اضافه پرداخت شده است ، پس بگیرند و در زمان تحویل خودرو ، بقیه قیمت را پرداخت کنند.

رئیس سازمان حمایت تصریح کرد، خلاف قانون جدی اتفاق نیفتاده است اما می شد رقم پیش فروش را کاهش دهند و 40 میلیون تومان از مشتری گرفته شود و بقیه را در هنگام تحویل خودرو دریافت کنند.

نوابی گفت : در نهایت مردم باید همه قیمت خودرو را پرداخت کنند و نمی شود گفت که سر مردم در این موضوع کلاه رفته است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا خودروسازان قانون را به درستی اجرا نکرده اند ؛گفت :خودروسازان با مشورت وزارت صنعت معدن و تجارت حرکت کرده اند و قیمت پژو 2008 را کسی نمی داند و خودروساز برای تعیین قیمت باید بر اساس ضوابط عمومی قیمت گذاری عمل کند و قیمت خودرو هم باید اقتصادی باشد.



نظرات