1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. واردات خودروهای بدون گارانتی ممنوع شد

واردات خودروهای بدون گارانتی ممنوع شد

5 بهمن 1393
  • 3

ثبت سفارش واردات خودروهای سواری از ابتدای بهمن امسال به نمایندگی های معتبر شرکت های خارجی که در مرکز اصناف و امور بازرگانان معاونت توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت ثبت شده‌اند، محدود شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سازمان توسعه تجارت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در اجرای ماده 4 قانون حمایت از مصرف‌کنندگان، کلیه کالاهای مصرفی بادوام وارداتی نظیر خودروی سواری، پس از فروش ملزم به ارائه خدمات گارانتی و وارانتی توسط نمایندگی‌های مجاز و معتبر هستند.

با وجود صراحت قانون در این زمینه، تا کنون بیش از نیمی از سهم بازار خودروهای وارداتی سواری در اختیار سایر واردکنندگان (بجز شرکت‌های نمایندگی مجاز) است و مصرف‌کنندگان نهایی این قبیل از خودروها علاوه بر آنکه از دریافت خدمات متعارف پس از فروش، گارانتی و وارانتی محروم هستند، برای دریافت این نوع خدمات با هزینه‌های نامتعارف و خارج از نظارت روبه‌رو بوده‌اند.

در بخش دیگر این اطلاعیه آمده است: این امر سبب شده است روزانه شکایت‌‌های متعددی از سوی مصرف‌کنندگان نهایی خودروهای سواری درباره قیمت و عدم ارائه خدمات پس از فروش به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارسال شود.

با اجرای این طرح طبق قانون و با کنترل و نظارت بیشتر بر قیمت‌های فروش نمایندگی‌ها و نحوه ارائه خدمات پس از فروش، منافع و رضایت مصرف‌کنندگان نهایی تامین خواهد شد.

منبع تسنیم


نظرات

  • محمدماجد محمدماجد (6 بهمن 1393 ساعت 00:07)

    هههههههه جالبه

  • نژادحسینی نژادحسینی (5 بهمن 1393 ساعت 22:45)

    اگه واقعا دلتون واسه مردم میسوزه تعرفه گمرک رو بردارین تا ملت بجای این ماشینهای بی کیفیت خودروهای روز دنیا رو سوارشن . ماشینهای خودتون هم که گارانتی داره پولشو پیش از مردم گرفتین

  • پوریا ایرانی پوریا ایرانی (5 بهمن 1393 ساعت 21:01)

    چه عجب زود تر باید این کارو میکردند