1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. در آشفته بازار فروش اینترنتی خودرو چه میگذرد؟

در آشفته بازار فروش اینترنتی خودرو چه میگذرد؟

31 شهریور 1393
  • 13

مشتریانی که به دلیل تفاوت قیمت بازار و کارخانه، انتظار خودرو با قیمت کارخانه را میکشیدند، 22شهریور ماه فروش فوری خودرو از طریق سایت ایران خودرو با شماره 30003 برای مردم پیامک شد و این مجموعه 23شهریور را زمان قطعی برای طرح فروش فوری پس از حدود دو سال اعلام کرد.

ساعات اولیه روز تعداد زیادی از مردم برای ثبت نام خودرو اقدام کردند ولی هیچ کس نتوانست به مرحله پایانی که خرید خودرو باشد، برسد. زمان پرداخت پول سایت ایران خودرو اجازه ادامه فعالیت را به کاربر خود نمیداد.در نهایت اعلام شد به دلیل اختلال در شبکه، فروش اینترنتی از 24 شهریور آغاز میشود.

آن زمان مطرح شد تنها کسانی که به فروش فوری خودرو دست یافتند، نمایندگیها بودند و مردم عادی صاحب خودرو نشدند.

روز سوم ثبت نام فروش خودرو، عبدالله بابایی معاون فروش و بازاریابی ایران خودرو گفت: برای ثبت نام خودرو هیچ محدودیتی وجود ندارد و نمایندگیها در اولویت خرید نیستند. لذا همه امکان ثبت نام دارند.

وی در آن زمان از فاکتور شدن بیش از 2هزار و 500 خودرو را خبر داد و تصریح کرد: استقبال از فروش اینترنتی بسیار زیاد بوده است.

اما در حالی که زمان ثبت نام خرید اینترنتی 23 تا 26 شهریور بود، اما روز جمعه 28شهریور از مجموعه ایران خودرو چنین پیامکی آمد: «با توجه به اختلالات اینترنتی، هموطنان عزیز میتوانند با مراجعه به نمایندگیهای مجاز ایران خودرو از شرایط فروش فوری ویژه تحویل 5روزه بهرهمند شوند.»

این پیامک برای برخیها از سامانه مجموعه ایران خودرو آمد ولی برای برخی از مردم از شماره دیگر ارسال شده بود. این خبر باعث شد از روز شنبه مجدداً مردم برای خرید خودرو آستین بالا بزنند و این بار به نمایندگیها بروند.

در این میان نمایندگیها با حضور پی در پی مردم ابراز بی‌اطلاعی کردند و گفتند توقف مخابراتی باعث دیر رسیدن پیامک به مردم شده است. برخی از نمایندگیها ارسال دیر هنگام پیامک را عامل حضور مردم دانستند و اظهار داشتند این پیامکها به اشتباه ارسال شده است. آنها اظهار داشتند 26شهریور سایت ثبت نام بسته شده است و زمان بعدی ثبت نام مشخص نیست.

همچنین برخی معتقد بودند فروش فوری خودرو از سوی این مجموعه شایعه بوده و هیچ خودرویی به مردم داده نشده است.در کنار این صحبتها چند نمایندگی بودند که برای فروش فوقالعاده خودرو و تحویل 5روزه از مردم ثبت نام میکردند.

این نمایندگیها اظهار داشتند سایت خودروسازان برای آنها باز است و امکان ثبت نام وجود دارد. این آشفته بازار سبب شد تا از مسئولان ایران خودرو نظر بخواهیم. در این زمینه روابط عمومی ایران خودرو اعلام کرد26شهریور فروش خودرو از طریق نمایندگیها آغاز شده است لذا فروش خودرو از طریق نمایندگیها شایعه نیست و طی این مدت تعداد قابل توجهی از مردم ثبت نام کردند.بنابراعلام روابط عمومی این شرکت فروش فوری خودرو طی دو مرحله انجام شد، یک بخش آن از طریق مراجعه به سایت و بخش دیگر نمایندگیها بود. نکته حائز اهمیت در این جریان حضور خاص نمایندگیهاست.

در حالی که عنوان میشود نمایندگیها سهم خوبی از فروش فوری داشتند، اما اکنون حاضر به فروش خودرو با قیمتهای منطقیتر نیستند و به تمام مراجعه کنندگان میگویند تنها با قیمت آزاد خودرو موجود دارند و به قیمت کارخانه هیچ خودرویی وجود ندارد. لذا مردم مجبور هستند مجدداً برای خرید خودرو قیمتهای بالاتری را بپردازند.

یکی از کارمندان فروش یکی از نمایندگیهای مجاز فروش ایران خودرو نیز میگوید: با وجود آنکه «پیامک» ایرانخودرو در دو روز متوالی به مردم ارسال شده است اما عمده نمایندگیهای فروش این شرکت هیچ اطلاعی از تصمیم ایران خودرو در ثبت نام مردم برای فروش فوری محصولات با تحویل پنج روزه ندارند.




نظرات

  • آفرین آفرین (23 مهر 1393 ساعت 16:05)

    ما که کنار هستیم میدانیم که به مشکل میخورند ولی خود انها که این فکر را ندارند بنظرشان بهتر فکر را ارایی داده اند بعد که به مشکل خوردند حرفشان را عوض میکنند

  • عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (5 مهر 1393 ساعت 21:38)

    من رفتم تو سایتش ولی سایتش فیلتر بود !!!!!!!!!

  • یوونتوس یوونتوس (3 مهر 1393 ساعت 12:55)

    ما آخرش نفهمیدیم این ماشینای ثبت نامی رو کی اسم مینویسه؟ دلال یا مردم یا خودشون!

  • عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (3 مهر 1393 ساعت 01:38)

    اگه وسط ثبت نام اینترنتی ، اینترنت قطع بشه چی میشه!

  • آفرین آفرین (2 مهر 1393 ساعت 11:15)

    همان چیزی که در آشفته بازار ایران میگذرد

  • دیستور دیستور (31 شهریور 1393 ساعت 23:17)

    دزدی میگزرد

  • انزوفراری انزوفراری (31 شهریور 1393 ساعت 18:58)

    برای خرید یک قوطی حلبی چقدرم باید سختی کشید...!

  • پسرتنها پسرتنها (31 شهریور 1393 ساعت 15:26)

    تو کارخونش اوضاع ناجوره چه برسه به بازار

    عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (3 مهر 1393 ساعت 01:47)

    آره واقعا راست میگی...

  • علیرضاا علیرضاا (31 شهریور 1393 ساعت 13:58)

    حقشونه وقتی می بینن اینا این همه خلافو بی رحمی دارن نسبت به مردم بازم خرید میکنن حقشونه

  • اریا رحمانی اریا رحمانی (31 شهریور 1393 ساعت 12:40)

    اشفته بازار

  • دوج چلنجر دوج چلنجر (31 شهریور 1393 ساعت 11:59)

    یکی از دوستان از طریق نمایندگی ها ( البته با رابطه ) موفق به ثبت نام شده و هنوز بعد از گذشت 5 روز خودروی تحویل نگرفته ....... واقعا عجب اشفته بازاریه ............

  • آفرین آفرین (31 شهریور 1393 ساعت 11:40)

    اول اعلام میکنند بعد که به مشکل و از اول هم معلوم بود به مشکل می خورد دنبال راه چاره می گردند دست آخر هم قطع می شود